خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/23 - 17:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
خلاصه آنچه بین نمایندگان و وزیر فرهنگ و ارشاد گذشت از زبان نایب رییس کمیسیون فرهنگی:

از نحوه اکران فیلم های سینمایی تا مشکلات چاپ و نشر و پروژه‌های ناتوان عمرانی

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پاسخگویی او به سوالات نمایندگان در نشست امروز کمیسیون خبر داد.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز(سه شنبه23 فروردین ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اعضاى کمیسیون فرهنگی میزبان محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان وزارتخانه، جهت پاسخگویی به سوال ۱۳ نفر از نمایندگان مجلس بودند.



                                                                     نشست کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی



نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از سوالات نمایندگان مربوط به موضوعات عمرانی همچون ساخت سینما، کتابخانه، اماکن فرهنگی و... بود که وزیر ارشاد در این راستا مطرح کردند، اگر پروژه‌ای نیمه تمام باشد اقدام به ساخت و تکمیل آنها خواهند کرد اما وزارتخانه ایی کلنگ زنی برای احداث و ساخت پروژه جدید نخواهد داشت.





















نشست کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی












نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شددر این نشست سوالاتی در حیطه اکران فیلم‌های سینمایی توسط نمایندگان مطرح شد، طبق گفته وزیر فرهنگ و ارشاد وزارتخانه در اکران فیلم‌های سینمایی وارث وضعیتی بود که نقشی در آنها نداشته اما تلاش کرده تمام نواقص حاکم بر آثار را برطرف و حتی کاهش دهد.



منتظری در ادامه تاکید کرد: در ادامه این نشست سوالاتی در حوزه چاپ، نشر و حمایت از ناشران عنوان و مقرر شد از طرف وزارتخانه پیگیری‌های لازم صورت بپذیرد.



                                                                 نشست کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد اکثریت نمایندگان از پاسخ‌های وزیر فرهنگ و ارشاد قانع شدند اما 3 نفر از نمایندگان مشروط  به برنامه‌های آینده وزیر مبنی بر سفر ایشان به استان خوزستان و بازدید از مشکلات فرهنگی و هنری، بازنگری در هزینه اختصاص داده شده در حوزه فرهنگ و هنر در استان مازندارن و تنظیم ساختاری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری و ارائه آن به صورت لایحه ظرف 4 ماه آینده به مجلس قانع شدند./



پایان پیام

  • کد خبر : 340110
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار