خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/05 - 20:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مطالب گلچین- تأمینی خبر داد:

ارزیابی وضعیت پروژه‌ها در آستانه سفر سوم هیأت ‌دولت به گیلان

**نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه در آینده نزدیک سفر سوم هیأت‌دولت به این استان صورت می‌گیرد گفت: در حال جمع‌بندی پروژه‌های موجود و ارزیابی از وضعیت آنها هستیم.

 حسن تامینی در گفت وگو با گلچین در مورد اقدامات انجام شده در این شهرستان اظهار داشت: برپایی جشنواره برداشت محصولات مختلف در گیلان از جمله جشنواره برنج، گل گاوزبان و فندق از جمله اقدامات و کارهای خوب انجام شده در این شهرستان است و منجر به احیای دوباره سنت‌های فراموش‌شده خواهد شد.

وی افزود: حضور وزیر بهداشت و درمان در این استان و بررسی تمام مشکلات و معضلات پیرامون درمان و بهداشت و ارائه دستورات لازم به منظور رفع مشکلات و چالش‌هایی از این قبیل از جمله این اقدامات بود.

تأمینی به حضور وزیر دفاع و وزیر رفاه و تأمین اجتماعی در این شهرستان و بررسی مشکلات مربوط به حوزه این وزرا اشاره کرد و گفت: امید می‌رود با حضور این دو عزیز و پیگیری‌های صورت‌گرفته مشکلات مدنظر حل شود.

نماینده مردم رشت در راستای وضعیت پروژ‌ه‌های شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه در آینده نزدیک سفر سوم هیأت‌دولت به این استان صورت می‌گیرد در حال جمع‌بندی درخصوص پروژه‌های موجود و ارزیابی از وضعیت آنها هستیم تا همزمان با سفر هیأت‌دولت در آبان‌ماه پروژه‌های مصوب دوره دوم و اول مورد بررسی قرار گیرد و به منظور پیشرفت آنها اقدام گردد.

تأمینی در راستای اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها و آغاز واریز و پرداخت یارانه‌های نقدی در برخی استان‌ها اظهار داشت: این اقدام دولت به منظور واریز یارانه‌ها به حساب اما و اگرهای موجود درخصوص اجرایی شدن یا نشدن طرح را برطرف کرد و از آنجایی که شوک حاصل از نحوه اجرا می‌تواند تبعات نامناسبی را به بارآورده و برخی افراد نیز در این بین از شرایط موجود سوء‌استفاده کنند و قیمت‌ها به طور ناگهانی بالا برد بنابراین در اجرای این طرح باید دقت لازم صورت گیرد.

به گفته تأمینی در این خصوص باید نظارت‌ها افزایش یافته تا در مورد این موارد خصوصاً حامل‌های انرژی که بناست در طول پنج ساله پله‌ای رشد کند کمترین فشار بر مردم وارد شود.

تأمینی درخصوص اخبار کمیسیون بهداشت و درمان در هفته گذشته تصریح کرد: طی هفته گذشته کمیسیون بهداشت و درمان بحث درمانی کمیته امداد روستایی که با دو فوریت به مجلس آمده و یک فوریت آن تصویب شد را بررسی کرد همچنین بررسی روی تجمیع بیمه‌های درمانی با توجه به تداخل و بحث‌های مختلفی که در مورد بیمه‌های مختلف در کشور وجود دارد صورت گرفت.

وی افزود: مشکلات جانبی بیماران سرطانی و بیماران خاص که با مشکلات متعدد روبه‌رو هستند از جمله معضلاتی است که مجلس آن‌ را پیگیری می‌کند.

تأمینی در ادامه به بحث بیمارستان‌های هیأت‌ امنایی که برای بیش 50 عدد از آنها مصوبه دارد را مدنظر قرار داد و گفت: با بحث‌ها صورت گرفته تلاش می‌شود تا استارت کار در این زمینه زده شود.

وی تصریح کرد: نگرانی نیروهای بهداشت و درمان و استخدام نیروهای جدید و همچنین استخدام 23 هزار پرستار که قول آن داده شده بود و نظر مجلس آن بود که دولت آن‌ را اجرایی کند نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که توافقات دولت و مجلس در این مورد انجام شده و امیدواریم این عمل انجام و کمیسیون نیز بتواند به قول خود عمل کند.

  • کد خبر : 30247
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار