خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/19 - 15:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
وارطان:

ادغام وزارت صنایع و بازرگانی در کمیسیون صنایع بررسی می‌شود

**عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی از بررسی نحوه ادغام وزارت صنایع و بازرگانی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

"گیورک وارطان" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با تاکید بر اینکه ادغام وزارتخانه‌ها یکی از مواد برنامه پنجم توسعه کشور است، گفت: دولت موظف است تعداد وزارتخانه‌ها خود را به 17 کاهش دهد با این وجود باید دید ادغام چگونه صورت می‌گیرد.

نماینده مردم مسیحیان ارامنه شمال کشور در مجلس تاکید کرد: هفته آینده اعضای کمیسیون صنایع جهت بررسی و رفع نگرانی‌ها در زمینه ادغام صنایع و بارزگانی و آسیب‌های احتمالی تشکیل جلسه خواهند داد.

به گفته این نماینده وظایف وزارت بازرگانی و صنایع به هم نزدیک است، با این وجود نگرانی‌هایی در خصوص نوع نگاه به این ادغام وجود دارد.

وارطان با اشاره به اینکه مجلس نیز طرح ادغام وزارت صنایع و بازرگانی را دنبال می‌کرد، تاکید کرد: بازرگانان به دنبال سود بیشتر هستند و تولیدکنندگان اهداف دیگری از جمله کیفیت محصولات را دنبال می‌کنند به همین جهت باید دید نحوه این ادغام چگونه است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه پنجم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دولت را موظف کردند، تعداد وزارتخانه‌های خود را از 21 به 17 کاهش دهد به همین جهت با ابلاغ این برنامه به دولت، دستگاه مجریه کشور اعلام کرده است در آینده دو وزارت صنایع و بازرگانی ادغام خواهد شد.

  • کد خبر : 37524
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار