خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/17 - 12:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نصیرپور با اشاره به گزارش مرکز پژوهش ها درباره تشکیل وزارتخانه رفاه و خانواده

ادغام سریع سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها از سوی دولت، عجولانه است

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای، تاکید کرد که قبل از ادغام وزارتخانه‌ها با یکدیگر باید یک آمایش دقیق از وظایف و امکانات موجود صورت بگیرد، و تجمیع سریع سازمان‌ها با یکدیگر از سوی دولت را عجولانه و بدون کار کارشناسی عنوان کرد.

"مجید نصیرپورسردهایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص گزارش مرکز پژوهش‌ها مبنی بر ایجاد وزارتخانه "رفاه و خانواده"، اظهار کرد: پیش از هرگونه ادغامی باید امکانات جامعه هدف و ساختارهای موجود در آن را به طور علمی مورد بررسی قرار داد؛ اما متاسفانه دولت با توجه به حکمی که در قانون برنامه پنجم مبنی بر کوچک شدن دولت آمده است، خیلی سریع شروع به انجام این کار کرده است.

نماینده مردم سراب و مهربان در مجلس، با تاکید براینکه دولت پنج سال فرصت برای تجمیع وزارتخانه‌ها دارد، افزود: متاسفانه ما شاهد این هستیم که دولت به طور عجولانه در حال ادغام و حتی ایجاد وزارتخانه‌ها است؛ اما ابتدا باید برآوردی از مجموعه امکانات داشته باشد و بعد طرح ایده‌ال را عملیاتی کند.

وی معتقد است که کوچک شدن دولت صرفا کم شدن وزارتخانه‌ها را مطالبه نمی‌کند و جمع کردن وظایف چند وزارتخانه در یک ستاد، منجر به بهم ریختگی و توزیع نامناسب امکانات خواهد شد.

به گفته نصیرپور، ما در کشور پراکندگی گسترده‌ای از حیث امکانات و تفاوت‌های میان مردم وجود دارد، در واقع پیش از هر اقدامی به خصوص در مورد ادغام وزارتخانه‌ها، کار کارشناسی دقیقی باید صورت بگیرد.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با تاکید بر لزوم ارتقای تشکیلات امور زنان و خانواده در دستگاه‌ها، بازنگری طرح تجمیع و ایجاد وزارتخانه‌ای واحد به نام «وزارت رفاه و خانواده»، از محل تجمیع دستگاه‌هایی چون وزارت رفاه و تامین اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور و بخش‌های حمایتی از قبیل مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان ملی جوانان، اعلام کرد: با توجه به اصل 44 قانون اساسی، ایجاد یک وزارتخانه جدید در دولت ناممکن است و به همین دلیل این طرح به تجمیع مسئولیت دستگاه‌های مختلف در وزارت رفاه پرداخته است.

 

  • کد خبر : 37313
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار