خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/02 - 18:16
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حیدری با اشاره به جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات عنوان کرد:

ادامه رایزنی مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تغییر ساختار آموزشی

**سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از بررسی طرح تغییر ساختار آموزشی کشور بحث آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین غیبت وزیر آموزش و پرورش در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

"نورالله حیدری‌دستنایی" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار کرد: در ابتدای جلسه اخبار مربوط به آموزش و پرورش و گزارش رییس مجلس در مورد قانون پذیرش دانشجو در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای که به رئیس قوه قضائیه برای بررسی‌های بیشتر ارائه شده بود، مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

وی افزود: به دلیل اینکه هنوز ما نتوانستیم پاسخ روشنی به این موضوع بدهیم، در جلسه مقرر شد وقتی برای دیدار اعضای کمیسیون با رئیس قوه قضائیه تعیین شود.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ با بیان اینکه آقای "مخبر دزفولی" و کارشناسان شورای عالی انقلاب فرهنگی که قرار بود برای ادامه بحث و تبادل نظر در مورد تغییر ساختار نظام آموزشی کشور در جلسه امروز کمیسیون اموزش و تحقیقات حضور داشته باشند، متاسفانه به دلیل تداخل برنامه‌ها موفق به این امر نشدند اما تعدادی از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش در جلسه حضور یافتند.

وی افزود:مقرر شد در نشست‌ بعدی که آخرین نشست کمیسیون و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این رابطه است، موضوع جمع بندی شود.

حیدری ادامه داد: در جلسه امروز کمیسیون به 2 نتیجه رسیدیم؛ یکی این که طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی را مبنا قرار دهیم و طرح مجلس را مسکوت گذاشته و از دستور خارج کنیم و یا اینکه طرح خود را تصویب کنیم و در این صورت هر دوی این طرح ها را به دستگاه های اجرایی ارائه کنیم و خود آنها یکی از این دو طرح را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه نقاط مشترک بسیار زیادی در این دو طرح وجود دارد، گفت: اگر تلاش کنیم همگرایی و هم سویی بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس به وجود بیاید بهتر از این است که دستگاه‌ها را بین دو طرح قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: متاسفانه پراکندگی از یک طرف و تعارض این طرح با طرحی که آموزش و پرورش در حال حاضر شروع کرده است باعث شده که این طرح مسکوت بماند بنابراین باید تکلیف این موضوع را یکسره کنیم و امیدواریم در خلال برنامه پنجم توسعه طی جلسات فشرده در کمیسیون این موضوع را بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: موضوع بعدی که در دستور کار کمیسیون قرار گرفت لایحه فرعی بود با عنوان لایحه ایجاد 14 منطقه ویژه اقتصادی که بحث و گفت و گوهایی در این رابطه شد چرا که این سوال مطرح شد که این لایحه با توجه به مسائل اقتصادی که در آن مطرح است چرا به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شده است.

حیدری با بیان این مطلب که کمیسیون برای بررسی این لایحه مردد است، افزود: دو دیدگاه در این رابطه وجود دارد یکی آنکه در ماده 4 این قانون به موضوع مناطق فرهنگی و آموزشی اشاره شده است، از سوی دیگر مجلس قانونی را تصویب کرده است که در آن شرکت های دانش بنیاد در مناطق ویژه اقتصادی اولویت دارند که از امکانات و زمین آنجا استفاده کنند بنابراین ما می توانیم باتوجه به این اولویت ها و زاویه دید کمیسیون این چهارده بند را بررسی کنیم که این خود بازهم جای تردید دارد.

وی ادامه داد: دیدگاه دوم در این رابطه است که این موضوع کاملاً بار اقتصادی دارد و به مسائل آموزشی ارتباطی ندارد به همین دلیل این موضوع چالش جدیی را در کمیسیون ایجاد کرد و مقرر شد در جلسه سه شنبه و یا هفته آینده بعد از رایزنی با هیات رئیسه این موضوع بررسی شود.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ همچنین با اشاره به سوالات نمایندگان از وزیر آموزش و پرورش گفت: اقای حاجی بابایی به دلیل حضور در جلسه دیگری در کمیسیون حضور نیافتند و عذرخواهی کردند البته به جز آقای ثروتی سایر نمایندگان سوالاتشان را پس گرفته بودند.

  • کد خبر : 29990
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار