خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/05/29 - 11:22
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
روز سه‌شنبه صورت می‌گیرد؛

ادامه بررسی لایحه افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه این هفته خود نیز رسیدگی به لایحه اصلاح حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها را ادامه می دهد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت(www.icana.ir)،‌ براساس دستور هفتگی اعلامی کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی،‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه روز سه شنبه خود علاوه بر مرور آخرین اخبار  به ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها می پردازد.



اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه های هفته قبل خود نیز با حضور "صولت مرتضوی" معاون سیاسی وزارت کشور، مسئولانی از وزارت اطلاعات و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس لایحه مذکور را بررسی کرده بودند.



بر اساس اصل ۶۴قانون اساسی دولت اجازه دارد هر ۱۰سال یک‌بار، پیشنهاد افزایش حداکثر۲۰نماینده را به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه کند که به همین منظور دولت با تاخیر طولانی این لایحه را به مجلس ارائه کرده است.



بر اساس لایحه تصویب شده در هیئت دولت، وزارت کشور افزایش تعداد حوزه‌های انتخابیه از ۲۰۷حوزه به ۲۲۳حوزه و همچنین افزایش ۲۹۰نماینده به ۳۱۰نماینده را برای امسال پیشنهاد داده است.

  • کد خبر : 56916
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم