خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/07 - 18:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محسنی‌بندپی به خانه ملت خبر داد:

اختصاص 80 میلیارد تومان به تامین وسایل کمک توانبخشی جانبازان و معلولین

**نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طبق مصوبه جلسه امروز کمیسیون 80 میلیارد تومان به تامین وسایل کمک توانبخشی مورد نیاز جانبازان و معلولین اختصاص یافت.

"انوشیروان محسنی‌بندپی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، ضمن اعلام این خبر افزود: در راستای بررسی اصلاح قانون بودجه سال 89 ، قرار شد 80 میلیارد تومان به معلولان، جانبازان و کسانی که ضایعه نخاعی دارند اختصاص پیدا کند که 40 درصد به بنیاد شهید، 40 درصد سازمان بهزیستی و 20 درصد هم به جمعیت هلال احمر تعلق بگیرد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس با اشاره به ارائه گزارش از سوی هیات مدیره انجمن جراحی محدود استان تهران، اظهار داشت: با توجه به اینکه در این نوع کلینک‌ها زمان ماندگاری بیمار ساعتی است و به شب نمی‌رسد و همینطور برخی از جراحی‌ها هم نیاز به بستری شدن ندارد؛ چند سال است که مورد حمایت قانون و وزارت بهداشت قرار گرفته است. گزارش ارائه شده نیز متناسب با توقعات حمایت‌کنندگان بود.

وی افزود: نماینده سازمان جهانی بهداشت نیز گزارشی از وضعیت توسعه هزار سوم در ایران و سایر کشورها ارائه کردند که جایگاه ایران مطلوب ارزیابی شده بود.

محسنی‌بندپی همچنین اهداف توسعه هزار سوم را ریشه‌کن کردن فقر، مبارزه با بی‌سوادی، کاهش مرگ نوزادان، کاهش مرگ مادران باردار، مبارزه با ایدز، ایجاد آب آشامیدنی و مشارکت جهانی ذکر کرد.

  • کد خبر : 26284
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار