خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/10/20 - 17:25
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
همراه با مجلس تا تصویب بودجه/ 116

اجبار دولت برای ارائه به موقع بودجه با افزودن یک تبصره به ماده 216 آیین‌نامه

در نشست امروز اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بحث افزودن یک تبصره به ماده 216 آیین‌نامه داخلی مجلس که در ارتباط با زمان ارائه لایحه بودجه سالیانه از سوی دولت به مجلس است، را به منظور اجبار دولت برای ارائه به موقع لوایح بودجه به مجلس بررسی کردند.


جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح مباحث مطرح شده در نشست امروز (سه‌شنبه 20 دی) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، اظهار کرد: در نشست امروز اعضای کمیسیون، درباره تاخیرهای دولت در ارائه لوایح بودجه سالانه به مجلس و همچنین راهکارهایی که برای اجبار دولت به منظور ارائه به موقع این لوایح می‌توان در پیش گرفت، بحث و تبادل نظر کردند.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه بیش از یکماه است که دولت در تقدیم لایحه بودجه 91 تاخیر دارد، افزود: با توجه به شرایط مجلس و انتخابات، این امر قابل قبول نیست و از سوی دیگر دولت هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای هم ارائه نمیکند.



وی ادامه داد: در کمیسیون مطرح شد که به ماده 216 بتصره‌ای را اضافه کنیم که دولت را مجبور به ارائه به موقع بودجه کند، همچنین به این دلیل که کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون اصلی در بحث بودجه است پیشنهاد خود را به کمیسیون آیین‌نامه داخلی ارائه می‌کند./



پایان پیام                                       

  • کد خبر : 66810
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم