خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/05 - 16:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
احمد مهدوی‌ابهری خبر داد:

اتصال زنجان به اردبیل از طریق محور درام ـ جعفرآباد

**نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی از اتصال استان زنجان به اردبیل از طریق محور درام ـ جعفرآباد خبر داد.

"احمد مهدوی‌ابهری" با بیان این مطلب به نشریه مردم نو، اظهار داشت: محور درام- جعفرآباد- کلور که فاز مطالعاتی خود را می‌گذراند شهرستان طارم استان زنجان را به شهرستان خلخال استان اردبیل اتصال می‌دهد.

وی هدف از اجرای این پروژه را ایجاد راه ارتباطی بین دو استان زنجان و اردبیل از طریق شهرستان طارم بیان کرد که نقش بسیار مؤثری در ارتباط و تسهیل حمل و نقل بین این دو استان و تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی این دو منطقه دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: طول احداثی این مسیر 7/14 کیلومتر است که هفت کیلومتر آن از درام تا روستای خساره به صورت احداثی است.

وی اظهار داشت: بقیه راه از روستای خساره تا جعفرآباد و کلور به صورت بهسازی انجام می‌گیرد.

مهدوی یادآور شد: فاز مطالعاتی این محور در حال تکمیل است که با اتمام این فاز و با تأمین اعتبار مورد نیاز در سال‌ جاری نسبت به احداث این محور اقدام می‌شود.

وی مبلغ برآورد ریالی این پروژه را 85 میلیارد ریال اعلام کرد. وی در ادامه اعلام کرد در سال ‌جاری 200کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان زنجان احداث، بهسازی و آسفالت می‌شود.

نماینده مردم ابهر و خرمدره اظهار داشت: عملیات اجرایی 200 کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان در سال‌جاری آغازشده است که 130 کیلومتر آن بهسازی و آسفالت می‌شود.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح‌ها 45 روستا و بیش 2 هزار و 500 خانوار روستایی از راه آسفالت مناسب برخوردار می‌شوند.

این نماینده مجلس ادامه داد: راه هفت محور روستایی نیز به طول 63 کیلومتر در دست احداث است. مهدوی افزود: عملیات راه‌گشایی روستای پازوکی نیز به طول 5/6 کیلومتر و احداث پل هشت دهانه 10 متری روستای فیله خاصه هم در سال‌جاری عملیاتی می‌شود.

وی گفت: شهرستان زنجان بین هفت شهرستان این استان با داشتن یک‌هزار و 100 کیلومتر راه روستایی دارای بیشترین راه روستایی است.

  • کد خبر : 26062
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار