خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/04 - 18:49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کواکبیان در نشست بررسی نقض حقوق بشر در آمریکا:

آمریکا 2 میلیون و 300 هزار نفر زندانی دارد

**عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادعای حمایت از حقوق بشر از سوی آمریکا را مضحک توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، "مصطفی کواکبیان" در نشست تخصصی کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای بررسی موارد نقض حقوق بشر در آمریکا که عصر امروز سه‌شنبه 4 آبان ماه در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد، گفت: ما نه به دلیل اینکه آمریکا با ما از لحاظ سیاسی در حال تخاصم است بلکه به عنوان فرد انسانی موظفیم موارد نقض حقوق بشر در این کشور را بررسی کنیم.

وی تاکید کرد: در آموزه‌های دینی، ما برای حفظ حقوق بشر تکلیف شرعی داریم یعنی موظفیم که حقوق بشر را حفظ کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه ما موظفیم برای پیگیری نقض حقوق بشر در هرجای عالم تلاش کنیم، تاکید کرد: ما با تاسی تأکیدات رهبر معظم انقلاب باید این مسئله را از حالت متهم به صورت مدعی پیگیری کنیم.

کواکبیان با یادآور شدن اینکه وزارت امور خارجه مکلف شده که سالانه موارد نقض حقوق بشر در آمریکا را رسماً تهیه و منتشر کند و آنها را به مجلس و یا سایر نهادها ارائه دهد،‌ پیگیری این امر را از وزارت امور خارجه خواستار شد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه نقض حقوق بشر در آمریکا باید در سیستم اداری و سازمان‌های غیردولتی و وزارت امور خارجه پیگیری شود، در عین حال خاطرنشان ساخت: رسانه‌ها و مطبوعات و احزاب سیاسی و جریانات نیز باید بررسی و پیگیری نقض حقوق بشر را وظیفه جدی خودشان بدانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه کاپیتالسیون که رژیم پهلوی در سال‌های ابتدایی دهه 1340 به مجلس وقت ارائه داد، آن را نمونه عینی از نقض حقوق بشر دانست که با مخالفت حضرت امام خمینی (ره) ناتمام ماند.

کواکبیان با بیان اینکه اگر آمریکا بخواهد مدعی حمایت از حقوق بشر باشد با تاریخچه‌ای که از خود در ایران برجای گذاشته واقعاً این مسئله مضحک است چرا که لایحه کاپیتالسیون و موارد دیگری از نقض حقوق بشر توسط آمریکا در ایران وجود دارد،  حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران توسط ناو وینسس را از دیگر موارد نقض حقوق بشر آمریکا علیه مردم ایران برشمرد.

کواکبیان با بیان اینکه نقض حقوق بشر در آمریکا از جهات مختلف به گونه‌ای صورت می‌گیرد که قطعاً در هیچ کجای عالم انجام نمی‌شود، تصریح کرد: نسبت به زنان خشونت‌های فراوانی را روا می‌دارند و تدابیر ضد حقوق بشری را نسبت به بومیان و مهاجران اتخاذ می‌کنند.

وی نقض حقوق بشر در آمریکا را کاملاً مشخص دانست و متذکر شد: در حال حاضر 2 میلیون و 300 هزار نفر در آمریکا زندانی هستند.

مصطفی کواکبیان در خاتمه ابراز امیدواری کرد که این جلسات منشأ خیر و برکات در کشور باشد و ادامه پیدا کند.

  • کد خبر : 30147
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار