خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/04 - 19:58
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عابدی:

آمریکا بعد از انقلاب مصداق‌های جدیدی از نقض حقوق بشر را نشان داد

**عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه نقض حقوق بشر توسط امریکا بعد از انقلاب وارد مرحله جدیدی شده است، بررسی موارد نقض حقوق بشری را که توسط امریکا نسبت به دیگر کشورها انجام می شود یک ضرورت مهم دانست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت محمدکریم عابدی روز سه شنبه در نشست تخصصی کمیته حقوق بشر که در محل کمیسیون تلفیق بودجه برگزار شد گفت: باارائه و انعکاس اقداماتی که امریکا درخصوص نقض حقوق بشر انجام می دهد در نشان دادن چهره امپریالیسم بسیار مهم است.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی  به برخی موارد نقض حقوق بشر امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود افزود: امریکا از زمان کودتای28 مرداد سال 1332 به بعد  نشان داده که روابط خصمانه ای با ایران داشته است و این موضوع پس از انقلاب وارد فاز جدیدی شد.

نایب رئیس کمیته حقوق بشر خاطرنشان کرد: پس از انقلاب توطئه طبس طراحی شد؛ جنگ هشت ساله عراق علیه ایران و استفاده از بمب های شیمیایی در این جنگ از جمله این مواردند.

وی گفت: حمایت بی چون و چرا از اسرائیل تجهیز اسرائیلی در استفاده از بمب های لیزری برعلیه مردم فلسطین از دیگر مواردی بود که ما در این سال ها شاهد بودیم.

  • کد خبر : 30151
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار