خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/29 - 09:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

آغاز بررسی لایحه تجارت در کمیسیون قضایی با حضور رییس مجلس

**بررسی لایحه تجارت در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل 85 قانون اساسی امروز با حضور رییس مجلس در شهر مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، کمیسیون قضایی و حقوقی از امروز دوشنبه 29 آذر ماه بررسی  لایحه تجارت را در جوار حرم مطهر امام هشتم حضرت رضا(ع) و با حضور "علی لاریجانی" آغاز کرد.

کمیسیون قضایی و حقوقی لایحه 1000 ماده‌ای تجارت را طی یک هفته و در سه شیفت کاری لایحه تجارت بررسی خواهد کرد.

با توجه به حجم بالای مواد این لایحه بررسی در دو نوبت کاری و هفتگی کمیسیون امکان‌پذیر نبود و ممکن بود بررسی ماه‌ها و حتی چند سال طول بکشد از این رو با موافقت هیئت رییسه تصمیم گرفته شد کمیسیون به مدت یک هفته و دور از فضای کاری مجلس این لایحه را مورد بررسی قرار دهد.

رییس مجلس نیز شب گذشته به منظور شرکت در جلسه آغاز به کار بررسی لایحه عازم مشهد شد.

در جلسات بررسی لایحه تجارت، کارشناسانی از قوه قضائیه، مرکز پژوهش های مجلس، وزارت بازرگانی، سازمان بورس و سازمان ثبت حضور خواهند داشت.

لایحه تجارت بر اساس اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون قضایی و حقوقی بررسی می‌شود و پس از تصویب در کمیسیون برای تعیین زمان مدت اجرای آزمایشی آن در صحن علنی رای‌گیری خواهد شد.

بر اساس اصل 85 قانون اساسی، مجلس‏ ‏ در موارد ضروری‏ می‏تواند اختیار وضع بعضی‏ از قوانین‏ را با رعایت‏ اصل‏ هفتاد و دوم‏ به‏ کمیسیون‏های‏ داخلی‏ خود تفویض‏ کند، در این‏صورت‏ این‏ قوانین‏ در مدتی‏ که‏ مجلس‏ تعیین‏ می‏نماید به‏صورت‏ آزمایشی‏ اجرا می‏شود و تصویب‏ نهایی‏ آنها با مجلس‏ خواهد بود.

  • کد خبر : 33911
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار