خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/04/20 - 11:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحتی مطرح کرد:

75 درصد دانش‌آموزان به دنبال رشته‌ علوم تجربی/ علاقه دانش‌آموزان در هدایت تحصیلی جدی گرفته نشده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزن علاقه دانش‌آموزان از سایر معیارها در هدایت تحصیلی کمتر است، گفت: هدایت تحصیلی فرآیندی دامنه‌دار و آرام است.

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی در موفقیت دانش‌آموزان، گفت: فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان باید به صورت پروسه‌ای طولانی که در آن تمام استعدادها و علایق دانش‌آموزان درنظر گرفته شده اجرا شود؛ هدایت تحصیلی فرآیندی دامنه‌دار و آرام است.



نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دستورالعمل‌های وزرات آموزش و پرورش فاکتورهای بسیاری برای هدایت تحصیلی درنظر گرفته می‌شود، افزود: در این دستورالعمل‌ نمرات، علاقه، نظر اولیا و مشاوره تحصیلی و ارزیابی‌هایی که در طول سال انجام شده مد نظر قرار می‌گیرد.



وی بیان کرد: اگرچه آموزش وپرورش تلاش خود را برای اجرای هدایت تحصیلی انجام می‌دهد اما باید دید فرآیندی که برای تحقق این مهم انجام می‌شود می‌تواند در انتخاب نهایی رشته تحصیلی دانش‌آموز تاثیرات مناسبی داشته باشد؟ باید بررسی شود نحوه اجرای هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش علمی و مطابق استانداردهای روز است؟



وی با بیان اینکه هدایت تحصیلی که امروزه اجرا می‌شود نمی‌تواند راهنمایی‌های کافی و لازم را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد، خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات جمع‌آوری شده در فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مستعد می‌توانند از بین تمام رشته‌های درسی یکی را انتخاب کنند این درحالی است که برخی از این دانش‌آموزان علیرغم علاقه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای به دلیل آشنا نبودن با این رشته و آینده آن فقط رشته‌های تجربی و ریاضی را  انتخاب می‌کنند به همین دلیل امروزه 75 درصد دانش‌آموزان به دنبال ادامه تحصیل در رشته‌های علوم تجربی هستند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدایت تحصیلی باید به گونه‌ای اجرا شود که دانش‌آموزان بتوانند علاقه خود را در اولویت انتخاب رشته تحصیلی قرار دهند، اظهار کرد: در تشخیص اولویت رشته‌های تحصیلی وزن علاقه دانش‌آموزان از سایر معیارها کمتر است به همین دلیل هدایت تحصیلی به درستی اجرا و محقق نمی‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 253205
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار