خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/03/09 - 11:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بابایی صالح:

60 درصد دستفروشان دستفروش واقعی هستند/ خرید و فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی در پوشش دستفروشی/ روی آوردن متکدیان به دستفروشی برای رهایی از جرم تکدی گری

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی گفت: برخی متکدیان برای رهایی از جرم تکدی گری به دستفروشی روی آورده اند.

روح الله بابایی صالح در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه بیکاری و مشکلات اقتصادی زمینه افزایش مشاغل کاذب در تمامی شهرهای کشور را فراهم کرده است، گفت: دستفروشان نه تنها فضاهای شهری بلکه اتوبان ها را نیز اشغال و با بساط گستری برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کنند.



نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه تعداد دستفروشان در کلانشهرها روز به روز در حال افزایش است، افزود: بی توجهی نسبت به جمع آوری و ساماندهی دستفروشان باعث شده برخی در قالب دستفروشی اقدام به خرید و فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی کنند.



وی با تاکید بر اینکه دستفروشان باید جمع آوری و ساماندهی شوند، تصریح کرد: 60 درصد دستفروشان دستفروش واقعی بوده و از این طریق امرار معاش می کنند اما مابقی نیز در قالب دستفروشی به انواع آسیب های اجتماعی دامن می زنند در این رابطه بهتر است دستفروشان واقعی شناساسی و ساماندهی شوند و با متخلفان نیز مطابق قانون برخورد شود؛ در این رابطه می طلبد شهرداری ها فضاهای مشخص را در اختیار دستفروشان واقعی قرار دهد تا معیشت آنها در معرض تهدید قرار نگیرد.



این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شهرداری ها باید با برنامه ریزی منسجم  از گسترش پدیده دستفروشی در کلانشهرها جلوگیری کنند، گفت: اگر در رابطه با ساماندهی دستفروشان با خلاء قانونی مواجه هستیم نیاز است شهرداری ها از طریق شورای عالی استان ها لایحه ای را تدوین و به مجلس ارائه کند تا با تبدیل آن به قانونی جامع یک بار برای همیشه پدیده دستفروشی در کشور مدیریت شود.



نماینده مردم بویین زهرا در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه دستفروشان متکدی عامل ترافیک شهری و مخل نظم شهر هستند، تصریح کرد: متاسفانه برخی متکدیان به دستفروشی روی آورده اند تا از جرم تکدی گری رهایی یابند و با فروش دستمال کاغذی،سی دی، آب و گل و سد کردن راه مانع از عبور رانندگان شده و ایجاد ترافیک می کنند.



 عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این موضوع هر روز در اتوبان تهران- کرج تکرار می شود و تعداد آنها نیز روز به روز در حال افزایش است اما متاسفانه شاهد هیچ برخوردی با آنها نیستیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 247035
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار