خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/04/20 - 12:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
لطفی مطرح کرد:

22 دستگاه متولی ساماندهی تکدی‌گری و شهرداری تنها مجری قانون/ رفع معضل تنها با تحقق مدیریت جامع شهری

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در کشور متولی خاصی ندارد بنابراین نمی‌توان مسئولیت ساماندهی متکدیان رابه دستگاه‌های خاصی محول کرد.

 حسن لطفی در گفت‌و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت ساماندهی متکدیان درکشور، گفت: زمانی که متولی خاصی برای ساماندهی متدکیان در کشور مشخص نشده، چگونه می‌توان انتظارداشت، متدکیان به نحو مطلوب ساماندهی شوند.



 نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رفع آسیب‌های اجتماعی در کشور می بایست در گام اول مشخص شود که چه کسی متولی آسیب‌های اجتماعی در کشور است تصریح کرد: نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی باید مشخص شود که کدام یک مسئولیت مستقیم برای ساماندهی متکدیان را برعهده دارند و از همین رو می‌بایست، مشخص  شود، اعتبارات برای رفع معضلات و آسیب های اجتماعی از جمله متکدی گری  به کدام دستگاه مربوطه اختصاص می‌یابد.



لطفی افزود: در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در حدود 22 دستگاه دخیل هستند اما هیچ کدام از دستگاه‌های مذکور احساس مسئولیت خاصی ندارند و این در حالی است که شهرداری به تنهایی توان پاسخگویی  به رفع آسیب‌ها اجتماعی در راستای  برخورد بامتکدیان را ندارد.



وی ادامه داد: مدیریت جامع شهری مانند کشورهای توسعه یافته اگر در کشورمان اجرایی شود ما می‌توانیم متولی آن را شهرداری درنظربگیرم تا شهرداری در اجرا ورفع آسیب‌های اجتماعی بتواند مثمرثمرعمل کند و از همین رو متاسفانه مدیریت ‌جامع شهری در کشورمان  صورت نمی‌گیرد و شهرداری‌ها نیز مانند کشورهای توسعه یافته در تمام حوزه‌ها با  آسیب‌های  اجتماعی  بر خورد نمی‌کنند بنابراین نمی توان گفت یا این شرایط متولی برخورد با آسیب‌های اجتماعی شهرداری است.



رفع معضل متکدی‌گری با مدیریت جامع شهری



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بابیان اینکه رفع معضل متکدی‌گری با مدیریت جامع شهری امکان پذیر است یادآورشد: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در کشور متولی خاصی ندارد بنابراین نمی‌توان مسئولیت ساماندهی متکدیان رابه دستگاه‌های خاصی محول کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 253221
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار