خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/14 - 17:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی:

2 تا 4 ماه زمان لازم برای تعبیه زیرساخت‌های فنی ساز وکار SPV/ برقراری این کانال مالی بدون پوشش فروش نفت نقض غرض است

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه برقراری این کانال مالی بدون پوشش فروش نفت نقض غرض است، گفت: تعبیه زیرساخت‌های فنی ساز وکار SPV برای عملیاتی کردن 2 تا 4 ماه زمان می‌برد.

علیرضا رحیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در مورد ساز و کار spv و ادعاهای مطرح پیرامون عدم پوشش فروش نفت در این ساز و کار، گفت: ساز و کار spv از سوی اروپای‌ها برای جایگزینی سوئیفت پیشنهاد شده است تا کانال ارتباط مالی بین ایران، کشورهای اروپایی و حتی آسیایی فارغ از موضوع مسائل مالی باید فعال شود.



برقراری این کانال مالی بدون پوشش فروش نفت نقض غرض است



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ساز و کار spv فنی و غیر سیاسی است، بنابراین مواردی که در این خصوص مطرح شده قرار است امکان برخورداری ایران از منافع برجام را تسهیل کند لذا اگر قرار باشد ایران از فروش نفت و دسترسی به منابع درآمدی خود محروم گردد، نقض غرض کامل رخ می‌دهد.



وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به هیچ عنوان عدم ساز و کار مالی با اروپا را بدون پوشش فروش نفت نمی‌پذیرد، گفت: بر اساس اخبار و اطلاعاتی که اروپایی‌ها در مورد spv اعلام کردند؛ رسمیت اجرای این ساز و کار مالی به محض توافق اعلام می‌شود اما عملیاتی کردن این ساز و کار مالی نیازمند زیرساخت‌های فنی است.



2 تا 4 ماه زمان لازم برای تعبیه زیرساخت‌های فنی ساز و کار SPV



رحیمی یادآور شد: تعبیه زیرساخت‌های فنی جهت عملیاتی کردن ساز و کار spv طبق گزارشات واصله حدود 2 تا 4 ماه زمان خواهد برد تا ضمن تعبیه امکان بهره‌برداری برای جمهوری اسلامی ایران فراهم شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رسمیت اجرای ساز و کار مالی با اروپا پیش از تعبیه زیرساخت‌های فنی اعلام خواهد شد و بنا به گفته مسئولات وزارت امور خارجه به زودی این اتفاق خواهد افتاد./



پایان پیام

  • کد خبر : 268534
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار