خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/27 - 12:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
نجم آبادی:

گره تقویت ارزش پول ملی با تولید صادرات محور باز می شود

نماینده مردم«سبزوار، جغتای و‌ جوین» در مجلس دوازدهم معقتد است؛ گره افزایش درآمدهای ارزی و همچنین تقویت ارزش پول ملی با تولید صادرات محور باز می شود،البته باید وابستگی خودمان را به ارز به حداقل برسانیم.

ارزش پول ملی

بهروز محبی نجم آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به راهکارهای مشترک مجلس و دولت در رابطه با افزایش ارزش پول ملی اظهار کرد: به واقع تصور در گذشته بر این اساس بود که در دولت شهید رئیسی شرایط نرخ دلار و یورو بدتر از پیش بینی‌ها باشد.

نماینده مردم «سبزوار، جغتای جوین» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین بسیاری از کارشناسان تصورشان بر این اساس بود که دولت سیزدهم در رابطه با مباحث ارزی در شرایط سخت‌تری قرار خواهد گرفت و ارزش پول ملی بیش از آن چیزی که امروز پائین آمده، پایین بیاید.به واقع دولت شهید رئیسی تلاش کرد تا مبادلات تجاری خود را با کشورهای همسایه و به ویژه منطقه افزایش دهد تا ارزآوری به کشور تقویت شود.

وی با بیان اینکه گره افزایش درآمدهای ارزی و همچنین تقویت ارزش پول ملی  با تولید صادرات محور باز می شود،تاکید کرد: همچنین ما باید وابستگی خودمان را به  ارز به حداقل برسانیم و در صادرات و واردات و همچنین شیوه تهاتر به گونه‌ای عمل کنیم که نیازهای ما در کشور و در حوزه‌های ارزی به حداقل برسد.

نجم آبادی با بیان اینکه تنها تولید می‌تواند موجب تقویت ارزش پول ملی شود، تاکید کرد: همچنین باید یک بار برای همیشه به این سوال پاسخ داده شود که ارزش واقعی دلار در ایران به چه میزان است؟ بنابراین این مسئله‌ای است که دولت آینده باید به آن پاسخ دهد. نهایتا پاسخ دهی به این سوال و همچنین توانمندسازی دولت‌ها در سایه تولید روزافزون، حساب شده و دانش بنیان و همچنین دارای قدرت رقابتی در دنیا و استفاده از مزیت‌های کشور در حوزه‌های مختلف که متاسفانه مغفول مانده، می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این حال مباحث مربوط به تقویت ارزش پول ملی مبنای کار قرار خواهد گرفت و مجلس در این زمینه پیگیری های کارشناسانه خود را خواهد داشت./

پایان پیام

  • کد خبر : 379614
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار