خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/06/21 - 15:53
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها
دکتر ساداتی‌نژاد:

صحبت از حذف نیروهای نظامی در شرایط فعلی نشان عدم تشخیص و ضعف تحلیل است

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل گفت: در حال حاضر کوچکترین سهل انگاری و مسامحه در تامین امنیت کشور سودای تجاوز را در سر دشمن خواهد پروراند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،سیدجواد ساداتی نژاد در مورد برخی اظهارنظرها برای حذف نیروی نظامی کشور گفت:‌ با توجه به اوضاع ناامن منطقه و حضور عناصر مسلح و تروریست وابسته به کشورهای عربستان و آمریکا در حقیقت چنین اظهاراتی کمک به عملی شدن تهدیدهای بالقوه علیه کشور است.



نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: انهدام زیرساخت های برخی از کشورهای همسایه مانند عراق ، سوریه ، افغانستان و لبنان بدلیل ناامنی و ضعف دفاعی گواه آن است که در حال حاضر کوچکترین سهل انگاری و مسامحه در تامین امنیت کشور در بعد داخلی و خارجی موجب تجاوز دشمن و آسیب های جبران ناپذیر می شود.



ساداتی نژاد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای تقویت بنیه نظامی و دفاعی کشور گفت:  داشتن نیروهای نظامی و امنیتی آماده و مجهز یکی از عوامل مهم ایجاد و تامین امنیت پایدار در کشور است.



وی تصریح کرد: هر گونه توسعه و پیشرفت در کشور هم مستلزم وجود امنیت است که این دو مقوله وابسته به یکدیگر و در ارتباط تنگاتنگ و ملازم با همدیگر در مناسبات اقتصادی داخلی و خارجی هستند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  با انتقاد از برخی اظهار نظرهای غیر واقعی و غیر کارشناسی که ناشی از عدم تحلیل درست عوامل رشد سایر کشورهاست  و  رشد اقتصادی کشورهایی مانند ژاپن و آلمان را در نتیجه حذف نیروهای نظامی آنها می دانند گفت: آنچه باعث رشد این دو کشور پس از جنگ شد حذف نیروی نظامی نبوده است بلکه استفاده بهینه از ظرفیت های انسانی و اجتماعی پس از جنگ مانند روحیه کار و تلاش شبانه روزی، صرفه جویی و ساده زیستی مردم و مسئولان آنها بوده است .



 وی افزود: اکثر کارشناسان معتقدند از مهم ترین عوامل محقق نشدن توسعه ایده آل اقتصادی و اجتماعی در ایران پس از جنگ نیز، فرمان تجمل گرایی و اشرافی گیری بلافاصله پس از پایان دفاع مقدس بوده است که  منجر به فساد اداری و اقتصادی و نابودی روحیات مثبت و سازنده اجتماعی مانند حس کار و تلاش،گذشت ، قناعت و معنویت در جامعه شد.



ساداتی نژاد خاطر نشان کرد: استفاده از روحیه جهادی و بسیجی و انتقال ان به سطوح سازندگی در کشور مهمترین موضوعی بود که بعد از جنگ توسط دولت مستقر نادیده گرفته شد و الگوهای غیر بومی جای ظرفیتهای بومی جوانان برگشته از دفاع مقدس را گرفت .



این نماینده بیان داشت: تبدیل کردن تجمل‌گرایی و ثروت پرستی و مدیریت پر هزینه به ارزش و نهادینه کردن آن در ارکان جامعه انقلابی بعد از جنگ، مانع اصلی پیشرفت کشور و بلای جان اقتصاد، مدیریت، سیاست و فرهنگ ما بوده است.



وی افزود: گویا بانیان و احیاگران مدیریت پرهزینه و اشرافیگری در کشور، به جای پاسخ دادن به عملکرد خود  با منحرف کردن موضوع به دنبال رقم زدن یک خسارت بزرگتر برای کشورند و ان هدف قرار دادن امتیت کشور و قدرت دفاعی ان است.



ساداتی نژاد گفت: کشور بدون قدرت دفاعی همانند انسان بی زره است حال به چه دلیل عده ای بدنبال در اوردن زره از تن جمهوری اسلامی هستندجای سوال است



نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل با اشاره به توان روزافزون و هوشیاری نیروهای مسلح کشور تصریح کرد: الحمدالله نیروهای مسلح مومن و انقلابی جمهوری اسلامی ایران توانسته‌اند با پشتوانه مردمی و حمایت رهبری با وجود بودجه کمتر در مقایسه با بسیاری از کشورها حتی کشورهای کوچک منطقه، ضمن دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور، برای ایران اسلامی اقتدار و عزت روز افزون به ارمغان بیاورند تا دشمنان کشور و انقلاب حتی در مخیله شان جرات تجاوز به ایران اسلامی را نداشته باشند.



پایان پیام


  • کد خبر : 175996
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار