خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/27 - 13:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
الماسی:

یک میلیون فرزند بدون هویت رسمی در کشور/سایه سنگین  اتباع خارجی غیرقانونی بر حقوق فرزندان مادر ایرانی

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس حدود یک میلیون فرزند بدون هویت رسمی در کشور داریم که وجود این افراد بی هویت در جامعه می تواند میزان بزهکاری و جرائم را افزایش دهد.

سکینه الماسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی گفت: لایحه فرزندان مادر ایرانی یک لایحه کاملا به حق و ضروری بوده که ١٥ سال است با فراز و نشیب های فراوان زمین مانده است و فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی مدت‌هاست پیگیر به سرانجام رسیدن این لایحه است.



یک میلیون فرزند بدون هویت رسمی در کشور



نماینده شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در رابطه با پیامد‌های عدم تصویب این طرح بیان کرد: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس حدود یک میلیون فرزند بدون هویت رسمی در کشور داریم که وجود این افراد بی هویت در جامعه می تواند میزان بزهکاری و جرائم را افزایش دهد.



تبعیض میان اقشار مختلف جامعه شکاف‌های طبقاتی را افزایش می‌دهد



الماسی در ادامه افزود: تحصیل رایگان، بهداشت و حقوق شهروندی حق این فرزندان بوده و نباید با ایجاد تفاوت میان قشر‌های مختلف در جامعه شکاف‌های طبقاتی ایجاد کنیم.



با هویت بخشیدن به فرزندان مادر ایرانی می‌توان از استعداد و توانایی های آنها در مسیر رشد و پیشرفت کشور استفاده کرد



این نماینده مجلس تصریح کرد: با هویت بخشیدن به فرزندان مادر ایرانی می‌توان از استعداد و توانایی های آنها در مسیر رشد و پیشرفت کشور استفاده کرد و همچنین تصویب این طرح حمایت از زنان ایرانی است که ازدواج فراملی



داشته اند.



بیشتر بخوانید:





سایه سنگین  اتباع خارجی غیرقانونی بر حقوق فرزندان مادر ایرانی



عضو فراکسیون زنان مجلس در رابطه با افزایش ازدواج های فراملی بعد از تصویب این لایحه مطرح کرد: ورود غیرقانونی اتباع خارجی از کشورهای همسایه به ایران و ازدواج هایی بدون ثبت رسمی یک موضوع جداگانه است و برای جلوگیری از آن باید تدابیری اندیشه شود اما این موضوع نباید منجر به تضیع حقوق فرزندانی شود که مادرانی از این سرزمین دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 266847
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار