خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/10/09 - 11:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابطحی:

گفتگوی بین بغداد و اربیل به نتیجه می‌رسد/ اربیل باید تضمین‌های لازم برای پایبندی به چارچوب سرزمینی عراق را بدهد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم گفتگوی بین بغداد و اربیل به نتیجه می‌رسد و با توجه به حمایت‌هایی که ایران از سرزمین یکپارچه عراق داشته در راستای وحدت سرزمینی به عراق کمک می کند.

سیدمحمدجواد ابطحی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،درخصوص مذاکرات دولت مرکزی عراق با اقلیم کردستان، اظهار داشت:ایران نقشی اساسی در وضعیت جدایی طلبی کردستان در زمان رفراندوم داشت که باید این نقش ایران مورد توجه قرار گیرد.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:ورود ایران به موضوع رفراندوم کردستان عراق و اثربخشی بر روی برخی مقامات کرد را نمی‌توان نادیده گرفت.



وی افزود:دولت اربیل با برگزاری رفراندوم، برای کشور خود مشکل ساز شد و اکنون شاهد شورش‌های خیابانی در اربیل عراق هستیم که البته ما دوست نداریم شاهد چنین وضعی در کردستان عراق باشیم.



ابطحی با بیان اینکه دولت عراق بخاطر اعمال حکومت مرکزی بر کردستان، سعی می‌کند از این فرصت استفاده کند و دولت اربیل را وادارد تا تضمین‌های لازم برای پایبندی به چارچوب سرزمینی عراق را بدهد.



نماینده مردم خمینی شهر ادامه داد: بغداد موقعیت فعلی را مغتنم شمرده تا با اعمال فشار بر حزب دموکرات عراق به رهبری بارزانی، وضعیت کردستان در ذیل قانون اساسی عراق، تثبیت کند.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موقعیت بارزانی در حال حاضر سست شده و مردم نیز ناراضی هستند، گفت: معتقدم گفتگوی بین بغداد و اربیل به نتیجه می‌رسد و با توجه به حمایت‌هایی که ایران از سرزمین یکپارچه عراق داشته ،در راستای وحدت سرزمینی عراق به این کشور کمک می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 225228
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار