خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/27 - 11:30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی جهان آبادی با انتقاد از عدم انتفاع ایران از برجام:

گفتاردرمانی اروپایی ها دردی را دوا نمی کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:اینکه اروپایی‌ها با گفتاردرمانی و صرفاً با صحبت کردن می خواهند بگویند که برجام زنده است،دردی را دوا نمی کند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشار ه به سخنرانی وزیرامور خارجه آلمان برای مجمع عمومی سازمان ملل درباره برجام ،گفت: اروپایی‌ها به گفتار درمانی همچنان روی آورده اند.



وی افزود: واقعیت امر این است که برجام قراردادی چندجانبه که به نفع جهان و به نفع اروپا و امنیت منطقه خلیج فارس بود و حقوق ایران را تا حدودی تامین کرده بود،امضا شد.



نماینده مردم تربت جام،تایباد،باخرز و صالح آباد درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما با توجه به دخالت و شیطنت  آمریکایی‌ها این قرارداد چند جانبه بین المللی زمین گیر شد و اجرایی نشده و جمهوری اسلامی  هم تعهدات خود را در برجام کاهش داد.



بیشتر بخوانید:



برجام چالش بین یکجانبه گرایی و چندجانبه گرایی است/ پذیرش پلتفرم برجامی چینی ها در صورت انطباق با منافع ملی



وی با اشاره به صحبت های آلمان ها ادامه داد: اینکه اروپایی‌ها با گفتاردرمانی و صرفاً با صحبت کردن می خواهند بگویند که برجام زنده است و تعهدات برجام برعهده ایران است ،دردی را دوا نمی‌کند.



رحیمی جهان آبادی مطرح کرد: دوران افول آمریکایی ها سال ها است که شروع شده است؛اما آنها هنوز متوجه نشده اند و تصور می کنند همچنان تصمیم گیر اصلی نظام بین المللی هستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اروپایی ها قابل اعتماد نیستند و خط مشی مستقلی ندارند، تاکید کرد: اروپایی های در قبال برجام تعهدات مالی دارند ،اگر این تعهدات مالی را در قالب برجام و توافقاتی که با ایران کردند،اجرایی کنند؛از آنجا که هنوز به صورت کامل فسخ این قرارداد به لحاظ بین الملل اعلام نشده است؛قابلیت اجرا برای عرضه دارد و الزام آور  و تعهدآور است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با بیان اینکه طرف های به معاهده باید به تعهدات خود عمل کنند ، تصریح کرد: باتوجه به اینکه فسخ این قرارداد به لحاظ بین المللی اعلام نشده است،اطراف معاهده باید به تعهدات خود عمل کنند اینکه انتظار داشته باشند ایران به تعهدات خود عمل کند؛اما سایر طرف های معاهده هیچ تعهدی را اجرایی نکنند و صرفاً بخواهند با حرف و گفتاردرمانی این تعهدات را بیان کنند،راه به جایی نمی برد و تأثیری هم در روند برجام ندارد./



پایان پیام 

  • کد خبر : 306409
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار