خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/20 - 16:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
چراغی:

زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مراسم اربعین در جنوب استان ایلام آماده نیست/دولت برای بازگشایی مرز چیلات پای کار آید

نماینده مردم دهلران، دره‌شهر و آبدانان در مجلس، با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مراسم اربعین در جنوب استان ایلام بخصوص در حوزه راه آماده نیست، از دولت خواست تا از طریق رایزنی با کشور عراق نسبت به بازگشایی مرز چیلات اقدام کند.

اسدالله چراغی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه انتخابیه‌اش برای برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین، گفت: متاسفانه در جنوب استان ایلام زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مراسم اربعین تامین نشده است و جاده که مهمترین زیرساخت برای حضور زائران اربعین در این منطقه است، از اندیمشک به سمت مهران در بدترین شرایط قرار دارد کما اینکه سال گذشته تعداد 20نفر در اثر حوادث ترافیکی در این جاده جان خود را از دست دادند.

نماینده مردم دهلران، دره‌شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه موکب‌ها که در ارائه خدمات بهینه به زائران از اهمیت بسزایی برخوردار هستند بدون امکانات و تجهیزات رها شده‌اند، همچنین زیرساخت‌های لازم در حوزه بهداشت و درمان بخصوص در منطقه دهلران برای ارائه خدمات به زائرانی که در این مسیر دچار حادثه شوند، فراهم نیست.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: البته بنده بارها این موضوع را از طریق هم وزیر راه و شهرسازی و هم اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام پیگیری کردم اما الان با توجه به شرایط موجود ضرورت دارد زیرساخت‌های لازم برای حوزه راه این منطقه به طور اورژانسی تامین شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بازگشایی مرز چیلات یکی دیگر از مطالبات به حق این منطقه است که می‌تواند به تسریع روند تردد زائران در مراسم اربعین کمک کند بنابراین لازم است مجموعه دولت پای کار آید و با کشور عراق در این زمینه توافق کنند تا این مرز به زودی بازگشایی شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 381893
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار