خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/12/28 - 13:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
باستانی:

کم‌کاری تولیدکنندگان، کمبود قطعات یدکی خودروهای خارجی را رقم می زند/ مجلس در صورت عمومیت موضوع ورود می‌کند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: اگر کم کاری در زمینه خدمات پس از فروش و یا تامین قطعات خودروهای وارداتی صورت می‌گیرد مستقیما به تولیدکنندگان باز می گردد.

سعید باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص بروز مشکل در تامین قطعات مورد نیاز خودروهای وارداتی و مونتاژی در بازار، اظهار داشت: قراردادهایی با خودروسازها بسته می‌شود برای اینکه یا خودرو وارد کنند و یا اینکه محصول را در داخل کشور تولید کنند که بر این اساس برخی از خودروهایی چینی در داخل کشور تولید می‌شوند.



سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در هر دو نوع تولید خودرو، پشتیبانی و تامین قطعات جزئی از قراردادها است، گفت: شرکت‌های بزرگ تولیدکننده مانند ژاپنی، کره‌ای و یا اروپایی موظف هستند خدمات پس از فروش را در قالب نمایندگی‌ها ارائه کنند.



نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر کم کاری در زمینه خدمات پس از فروش و یا تامین قطعات خودروهای وارداتی صورت می‌گیرد، مستقیما به تولیدکنندگان باز می گردد، چراکه خدمات پس از فروش و تامین قطعات در قراردادها قید می‌شود.



سخنگویکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون متبوعش بر اساس جنبه نظارتی به‌عنوان حامی تولیدکننده و مصرف کننده است و نظارت بر رعایت استانداردها و ضوابط جزئی از حوزه عملکردی مجلس شورای اسلامی است که به مسائل ورود پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس تا کنون این موضوع را به‌عنوان درخواست مکتوب در یافت نکرده، لذا اگر این موضوع عمومیت پیدا کند به آن ورود می‌کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 237175
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار