خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/12/27 - 18:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
پورابراهیمی داورانی مطرح کرد:

کمیت لنگ قانون تجارت چالش عدم پرداخت مطالبات بانکی توسط برخی بنگاه های اقتصادی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:برخی از بنگاه های اقتصادی با سوءاستفاده از ضعف قانون تجارت، از پرداخت مطالبات بانکی، مالیاتی و بیمه ای شانه خالی کنند.

خبرگزاری خانه ملت، گروه اقتصادی،علی اصغر نظامپور؛ محمدرضا پورابراهیمی داورانی در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت اصلاح قانون تجارت گفت:باید پذیرفت فضای فعالیت های اقتصادی در یک دهه اخیر دچار نوسانات قابل توجهی شده که بدیهی است باید با توجه به شرایط اصلاحاتی قانونی لحاظ شود .



رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: تغییر شرایط اقتصادی و ایجاد کسب و کارهای جدید، ضرورت بازنگری در بخش مقررات بخش تجارت را ایجاب کرده است.



نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی، ادامه داد: موضوع اصلاح قانون تجارت کشور در دوره های مختلف مجلس مطرح شده اما به دلیل بالا بودن تعداد مواد این قانون، موضوع در صحن علنی مجلس در دستور کار قرار نگرفته است.   



سوء استفاده برخی ها از عدم بروز رسانی قانون تجارت 



پورابراهیمی داورانی در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:باید هماهنگی بین مجلس شورای اسلامی و شورای محترم نگهبان در خصوص فراهم کردن امکان بازنگری  و بروز رسانی در زمینه اصلاح قانون تجارت انجام شود و در این زمینه تدابیری جدی اتخاذ شود.



 وی ادامه داد:در قانون تجارت مباحثی در خصوص اعلام ورشکستگی بنگاه های اقتصادی مطرح شده که به دلیل عدم بروز رسانی قوانین مذکور، سوء استفاده های از سوی برخی بنگاه های اقتصادی انجام می شود.



رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برخی از بنگاه های اقتصادی از شرایط ورشکستگی در قانون تجارت سوءاستفاده می کنند تا از پرداخت مطالبات بانکی، مالیاتی و بیمه ای شانه خالی می کنند، بنابراین باید در این زمینه بازنگری انجام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 237103
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار