خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/10/04 - 16:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
صفاری نطنزی:

کمک برای احیای سوریه به نفع مردم اروپا هم است/ مهاجرت تبعات منفی فرهنگی و مشکلات اقتصادی به همراه دارد

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید:اگر اروپایی ها می‌خواهند برای حضور پناهجویان هزینه کنند؛آن را در احیا و بازسازی مناطق جنگ زده سوریه هزینه کنند و خانه و کاشانه آوارگان را فراهم کنند.

مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به موضوع بازگشت پناهندگان سوری لزوم ایجاد زمینه و بازسازی سوریه به منظور بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان گفت:اروپایی ها از یک طرف خیلی خوهان ورودپناهندگان به حوزه اروپا نیستند و از طرف دیگر هم نمی خواهند هزینه کنند تا این اتفاق بیافتد و این جای انتقاد دارد.



وی افزود:ما شاهد بودیم که در طول سال های اخیر چند موج مهاجرت از سوریه و منطقه خاورمیانه به سمت اروپا وجود داشته و هر بار اروپایی ها هم دچار نگرانی بودند و هم بعضاً ممانعت و بعضی وقت ها مخالفت می کردند و نهایتاً یک بخشی از آنها را می پذیرفتند.



بیشتر بخوانید:





نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس با تایید سخنان پوتین درباره لزوم مدیریت پناهجویان سوری از جانب کشور های اروپایی تاکید کرد:صحبت پوتین در این زمینه بسیار درست است،پذیرفتن پناهنده هم برای اروپا هزینه دارد و بایستی آن را بپذیریم ولی در هر صورت اگر این هزینه را به صورت مختصرتر در مبدا انجام مهاجرت‌ها انجام بدهند؛هزینه برای آنها کمتر خواهد بود.



عضوفراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیشنهاد پوتین مبنی بر کمک اروپا برای احیا و بازسازی سوریه ادامه داد: اگر اروپایی ها  بیایند در بازسازی سوریه کمک کنند و برای احیای سوریه  امکاناتی را فراهم کنند تا مردم مجبور به مهاجرت نباشند، به نظر من به نفع آنها هم است؛تا اینکه موجی زیادی از مردم راه بیافتند و در اروپا زندگی کنند.



کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه موج مهاجرین برای اروپایی ها حتماً هزینه خواهد داشت،تصریح کرد: مهاجرت تبعات منفی فرهنگی، تبعات اقتصادی و مشکلات اقتصادی برای اروپا به همراه خواهد داشت؛نکته اینجاست که اگر اروپایی ها می‌خواهند برای حضور پناهجویان هزینه کنند؛آن را در احیا و بازسازی مناطق جنگ زده سوریه هزینه کنند؛خانه و کاشانه آوارگان را فراهم و بازسازی کنند تا مردم مجبور نباشند که خانه هایشان را ترک کنند.



گفتنی است؛پوتین رئیس‌جمهور روسیه در آخرین سخنرانی هایش از کشورهای اروپایی خواست به بازسازی سوریه کمک کنند وگرنه باید با بحران پناهجویان روبرو شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 269938
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار