خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/27 - 17:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مازنی پیشنهاد داد:

کارناوال‌های شادی و جشن‌های شهری برای نوروز راه بیفتد

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد راه‌اندازی کارناوال‌های شادی و جشن‌های شهری برای نوروز را داد و خواستار همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص شد.

احمد مازنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به اینکه سال نو شمسی بر خلاف سال نو میلادی یا سال نو چینی برای کشور جذب گردشگر خارجی به همراه ندارد، گفت به طور کلی گردشگری ایران ظرفیت بسیار بالایی دارد که اگر مسئولان کشور در سطح کلان و مردم و به خصوص بخش خصوصی به آن توجه کنند، این ظرفیت می‌تواند جای نفت را در اقتصاد کشور بگیرد؛ ضمن آنکه در ارتقای روابط فرهنگی و دپیلماسی عمومی بین ایران و سایر کشورهای هم‌فرهنگ تاثیرگذار خواهد بود.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی همچنین اصلاح چهره ایران در افکار عمومی دنیا را از مزیت‌های تقویت دیپلماسی فرهنگی با دیگر کشورها دانست و افزود: یکی از این فرصت‌های فرهنگی برای کشور،  نوروز  است؛ شروع سال نو شمسی و نوروز آداب و آیین خاصی دارد و مورد احترام ایرانیان و دیگر کشورهای همسایه‌ای است که سنت نوروز در آنها وجود دارد.



لزوم اصلاح نگرش مسئولان و جامعه به آیین‌های ایرانی-اسلامی



این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون فرهنگی با محوریت آیین‌های ایرانی-اسلامی با مسئولان ذی‌ربط بیان کرد: ورود کمیسیون فرهنگی از منظر اصلاح نگرش مسئولان و جامعه به آیین‌های ایرانی-اسلامی از جمله "بسته نوروزی" بود که از چهارشنبه سوری شروع می‌شود و تا سیزده‌به‌در ادامه دارد.



وی خواستار ارائه گزارش از سوی مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به افکار عمومی درباره اقداماتی شد که درباره نوروز انجام شده و تاکید کرد: اگر کاستی‌های در این زمینه وجود دارد باید جبران شود.



نیروی انتظامی در شادی و نشاط مردم شریک باشد



مازنی همچنین پیشنهاد راه‌اندازی کارناوال‌های شادی و جشن‌های شهری برای نوروز را داد و افزود: بر اساس پیمایش‌هایی که انجام شده، جامعه ایران به دلیل برخی مسائل و از جنبه روانی نیاز به شادی و نشاط دارد؛ البته در این حوزه مردم و نهادهای مردم‌نهاد نیز باید ورود کنند و صرفا منتظر دولت نباشند بلکه خود شادی را ایجاد و تقسیم کنند.



رییس کمیسیون فرهنگی مجلس به شهرداری توصیه کرد در این زمینه برای مردم امکانات برقرار کند؛ از نیروی انتظامی خواست در شادی و نشاط مردم شریک بوده و امنیت آنها را تامین کنند و خطاب به مسئولان نهادهای فرهنگی و مذهبی گفت: توصیه دارم این اماکن با رعایت شأن آنها آذین‌بندی شده و پایگاه شادی و نشاط شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 276584
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار