خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/12/27 - 12:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
کمالی‌پور تشریح کرد:

چرا جمنا در بین تشکل‌های اصولگرایی فراموش شده است؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعتقاد دارد جمنا زائیده تفکر انتخاباتی است لذا هم اکنون بروز و ظهور عملی ندارد.

یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اینکه آیا جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) فراموش شده یا هنوز به فعالیت هایش ادامه می دهد، گفت: عموما اصلاح طلبان و اصولگرایان در ایام انتخابات به فکر جریان های سیاسی می افتند لذا جمنا نیز زائیده همین تفکر است.



نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعد از انتخابات رویکرد و فعالیتی در صحنه های سیاسی، اجتماعی و غیره از جمنا مشاهده نشده و صحبت از جمنا مربوط به انتخابات است، اظهار کرد: ظاهرا گفته می شود جمنا وجود دارد اما بروز و ظهور عملی ندارد.



وی با بیان اینکه بافت و فضای حاکم کشورمان و مردم خیلی احزاب را نپذیرفته اند، ادامه داد: به عبارتی جریان های سیاسی نتوانسته اند چارچوبی در معرض مردم قرار دهند تا مردم خودشان را با آنها تطبیق دهند و همین امر سبب شده تا از اوایل انقلاب تاکنون تغییر نام های زیادی در رابطه با جریان های سیاسی و احزاب داشته ایم.



این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص اینکه تشکل های اصولگرایی چقدر جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) را قبول دارند، تصریح کرد: در انتخابات گذشته تشکل های اصولگرایی از جمنا تمکین کردند اما به لحاظ عدم کسب توفیق در سیاست های عملکردی مانند معرفی چهره ها و غیره در واقع اقبال اولیه را از دست دادند.



کمالی‌پور با اشاره به اینکه اگر جمنا بخواهد مقبولیت عمومی پیدا کند باید در سیاست هایش تغییر ایجاد کند، گفت: عده ای بر این باور بودند که معرفی چهره های سیاسی از سوی جمنا می توانست بهتر باشد و در معرض اجماع عمومی انجام شود تا کاندیدای معرفی شده از ناحیه همه جناح ها تقویت شود.



وی در رابطه به اینکه آیا در انتخابات آتی از جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) استفاده خواهد شد یا خیر، افزود: صحت در این رابطه زود است اما قطعا جمنا بیکار نخواهد نشست و اقداماتش را انجام خواهد داد. البته اینکه چقدر جمنا در منظر مردم و جریان های سیاسی اقبال ایجاد کند نیاز به گذشت زمان دارد.



نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه اصولگرایان در انتخابات آتی بر سر چه محورهایی با یکدیگر وحدت پیدا خواهند کرد و در این بین جمنا نیز می تواند نقش داشته باشد، اظهار کرد: قطعا جمنا استراتژی خاصی را تعریف خواهد کرد اما جریان های دیگر اصولگرایی نیز قدعلم خواهند کرد و شکل می گیرند تا نظراتشان را بیان کنند.



این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به عبارتی در شروع فعالیت اصولگرایی در رابطه با انتخابات چندین جریان شکل خواهد گرفت اما اینکه چقدر به جمع بندی نهایی برسند نیاز به برگزاری جلسات، ارائه راهکارها و غیره است.



عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خواسته های مردم، شرایط کشور، تفکرات جامعه و غیره موجب می شود از هم اکنون نتوان به انتخابات فکرکرد زیرا خیلی از موضوعات امکان تعدیل شدن دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 237013
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار