خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/12/17 - 11:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
رضایی توضیح داد:

چرا بازنشستگی پیش از موعد باید از نظام بیمه ای کشور حذف شود؟

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از کاهش سن بازنشستگی به عنوان عامل ورشکستگی این صندوق‌ها یاد کرد.

مسعود رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظری مبنی بر اینکه کاهش سن بازنشستگی پیش از موعد روستائیان باعث کاهش اعتبار صندوق شده که در سال‌های آینده بحران ایجاد می‌کند از آن تحت عنوان یکی از مشکلات کلیدی صندوق‌های بازنشستگی یاد کرد و گفت: بازنشستگی پیش از موعد یکی از مهم‌ترین عواملی بوده که صندوق‌های بازنشستگی را در معرض ورشکستگی قرار داده است.



نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید صندوق‌های بازنشستگی از طریق مبالغی که شاغلین پرداخت می‌کنند سرپا باقی مانده است و خروجی مورد نیاز بازنشستگان را تضمین می‌کند و در صورتی که افرادی پیش از موعد بازنشسته شوند در حقیقت سهم دیگران را هم باید در میان این آنها تقسیم کرد.



وی یادآور شد: کاهش سن بازنشستگی نه تنها اقدام صحیحی نیست، بلکه معتقدم سن بازنشستگی هم از نظر خدمات و هم واقعی باید از میزان کنونی نیز بالاتر رود تا صندوق‌های بازنشستگی در پرداخت مطالبات بازنشستگان با مشکل جدی مواجه نشوند، چرا که وقتی صندوق‌های بازنشستگی ورشکسته شوند، مستمری‌بگیران متضرر اصلی این اتفاق خواهند بود.



رضایی تصریح کرد: اگر صندوق‌های بازنشستگی از بین بروند، مستمری‌بگیران شانس دریافت همین میزان دریافتی که در شرایط کنونی وجود دارد را نیز نخواهند داشت، چه برسد به اینکه بتوان میزان دریافتی آنها را افزایش هم داد.



این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه هر روز شاهد اعلام اعتراض تعدادی از بازنشستگان هستیم که از نمایندگان درخواست می‌کنند تا برای افزایش مستمری آنها وارد عمل شوند، تاکید کرد: برای افزایش دریافتی بازنشستگان فقط صندوق‌ها می‌توانند اقدام کنند و چنانچه با مواردی همچون کاهش سن بازنشستگی به آنها فشار وارد کنیم قادر به پرداخت همین میزان مستمری کنونی هم نخواهند بود، از سوی دیگر این تصمیم موجب کوتاه شدن عمر این صندوق‌ها و ورشکستگی آنها خواهند شد.



نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: بازنشستگی پیش از موعد معنایی ندارد، بنابراین باید این موضوع حذف شود، چرا که نمی‌توان انتظار داشت صندوق‌های بازنشستگی پاسخگوی نیاز افرادی باشند که بر اساس قرارداد باید به مدت سی سال به این صندوق مبالغی را واریز می‌کردند تا در پایان خدمت بتوانند آن را برداشت کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 235505
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار