خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/27 - 12:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مافی با اشاره به روند رسیدگی لایحه بودجه سال 99:

پیش‌آمد موضوعات مختلف ، بررسی بودجه را به بعد از انتخابات موکول کرد / مجلس زمانی را هدر نداد

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه پیش‌آمد موضوعات مختلف سبب شد که مجلس رسیدگی لایحه بودجه سل 99 را به بعد از ایام انتخابات موکول کند، گفت: نمایندگان زمانی را برای بررسی لایحه بودجه هدر ندادند.

پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با یادآوری برخی گمانه‌زنی ها مبنی بر اینکه مجلس می‌توانست بررسی لایحه بودجه سال 99 را از دهم آذر (زمان تقدیم لایحه به مجلس) تا اوایل اسفند ماه به پایان برساند، گفت: مجلس دهم و نمایندگان لحظه‌ای را برای بررسی بودجه از دست ندادند. ما موضوعات مختلف را در دستور کار داشتیم که لایحه بودجه هم به عنوان یکی از دستورکارها روند قانونی خود را طی کرد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه سال 99 طبق زمان‌بندی آیین‌نامه داخلی در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شد، تصریح کرد: کمیسیون تلفیق نیز گزارش نهایی خود در زمان مقرر به هیات رئیسه ارایه کرد. جلسات رسیدگی به بودجه طبق آیین نامه داخلی باید پیوسته باشد لذا با احتساب تعطیلات رسمی از جمله ۲۲ بهمن و دیگر تعطیلات، مجلس تا آغاز اسفند ماه فقط ۱۰ روز برای رسیدگی به  بودجه فرصت داشت‌ که زمانی ناکافی به حساب می‌آمد.



وی افزود: از سوی دیگر اکثریت نمایندگان در انتخابات دور یازدهم مجلس ثبت نام کرده بودند و نامزدها باید زمانی را برای فعالیت‌های انتخاباتی در حوزه انتخابیه حضور پیدا می‌کردند بنابراین امکان بررسی لایحه بودجه وجود نداشت. کما اینکه شیوع ویروس کرونا و ایجاد فضای بحرانی در کشور قابل پیش‌بینی نبود.



مافی یادآور شد: مجلس با توجه به وظیفه قانونی خود بلافاصله پس از انتخابات برای رسیدگی به لایحه بودجه سال 99 تشکیل جلسه داد اما رد کلیات و  بحران کرونا شرایطی خاصی را ایجاد کرد. بنابراین مجلس در تعیین تکلیف لایحه بودجه سال 99 کم‌کاری نکرد.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس دهم با تاکید بر اظهارنظر کارشناسی درباره رسیدگی به لایحه بودجه، گفت: بیان نظرات غیرکارشناسی و گلایه از کم‌کاری درست نیست.افراد بهتر است که ضمن بررسی شرایط، دقیق و منصفانه اظهارنظر کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 296105
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار