خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/14 - 12:25
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
رستمیان در نطق میان دستور:

پرتاب غرورآفرین ماهواره نور بارقه ای از امید در دل دوستداران نظام و ناامیدی را برای ایادی استکبار به همراه داشت

نماینده مردم سلسله و دلفان درمجلس گفت:پرتاب غرورآفرین و موفقیت آمیز "ماهواره نظامی نور" ،بارقه ای از امید را در دل دوستداران نظام و یاس و ناامیدی را برای ایادی استکبار و حامیان آن ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، علی رستمیان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، 14 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان‌دستور، گفت: با سلام به ارواح طیبه شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و امام شهدا (ره)و آرزوی توفیق و سلامتی برای رهبر معظم انقلاب ،لازم می دانم از سپاه همیشه پیروز و سرافراز پاسداران انقلاب اسلامی که با پرتاب غرورآفرین و موفقیت آمیز "ماهواره نظامی نور" ،بارقه ای از امید را در دل دوستداران نظام و یاس و ناامیدی را برای ایادی استکبار و حامیان آن ایجاد کرد،صمیمانه قدردانی کنم.



نماینده دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: از تدبیر رهبر معظم انقلاب که با فرمان به موقع نیروهای مسلح در مدیریت جهادی نقش بی بدیلی را ایفا کردند و همچنین وزیر بهداشت و کادر پزشکی و درمانی کشور صمیمانه تشکر می کنم.



عضومجمع نمایندگان استان لرستان مجلس ادامه داد:از مردم شریف دلفان و سلسله به خاطر حضور گسترده در انتخابات مجلس یازدهم قدردانی می نمایم.



رستمیان ضمن تبریک روز کارگر و روز معلم تاکید کرد:لازم می‌دانم روز کارگر و معلم را به کارگران عزیز و فرهنگیان گرامی تبریک گفته و از دکتر نمکی نمکی وزیر بهداشت و درمان به خاطر صدور مجوز بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی دلفان تشکر می‌کنم.



وی خطاب به وزیر بهداشت مطرح کرد:از وزیر بهداشت درخواست می شود با عنایت به اینکه مراحل نهایی "ام آر آی" و "سی تی اسکن "سلسله و ۳ دستگاه آمبولانس آن طی شده است و در حال انعقاد قرارداد خرید هستند،در تهیه و تحویل دستگاه مذبور با توجه به شرایط بحرانی کشور در وضعیت کرونا دستور لازم داده شود.



رستمیان خطاب به وزیر راه ،تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده و صدور دستورات وزیر راه و شهرسازی و اعزام نماینده ویژه به حوزه انتخابیه و اتخاذ تصمیم در موارد زیر که منجر به صورت جلسه گردید و مقرر شد که تا شهریورماه سال جاری اجرایی گردد دستور تسریع در این موارد  را انجام دهند.



نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس با بر شمردن موارد مهم حوزه انتخابیه در زمینه راه و شهرسازی ،مطرح کرد: 1)جاده فیروز آباد به الشتر 2)تکمیل و اجرای تونل الشتر به بروجرد 3) روکش آسفالت بخش خاوه و چواری 4)احداث و آسفالت جاده خاکی چواری 5) جاده روستاهای  ایتیوند شمالی و اولادقباد 5) آسفالت جاده روستاهای محور بادام شیرین ،قلاته و سرمه و کاکاوند غربی 6) آسفالت جاده بوربور و آسفالت جاده محور ایتیوند جنوبی از تنگه پری به چیر به طول 20 کیلومتر 7)بورد تنگ پری به امامزاده ابراهیم(ع) 8) آسفالت جاده محور ملخان به امامزاده ابراهیم(ع) و همین‌طور جاده روستاهای مورینه.



وی با خطاب قراردادن وزیرکشور ادامه داد:با عنایت به دستور توقف سایت زباله روستای گاوکش از طریق ،وزیر کشور؛ درخواست می شود نسبت به مطالعه و جابجایی سایت مناسب زباله برای شهرستان های سلسله و دلفان اقدام عاجل مبذول شود.



این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد:از وزیرجهادکشاورزی به خاطر تلاش های موفق در بحث آبیاری بارانی و قطره ای محورهای دلفان و سلسله تقدیر و تشکر می‌کنم و انتظار می‌رود نسبت به اجرای ایستگاه های پمپاژ بخش خاوه ،ایتیوند شمالی،سراب پیردوستی، سراب دولیسکان و روستاهای اولادقباد اقدام عاجل انجام شود.



رستمیان با اشاره به وزیر نیرو ادامه داد: در راستای جلسات حضوری با وزیر نیرو و ماموریت آقایان حائری معاون برق وزارتخانه نیرو و خامسی معاون امور آب؛پروژه های برق ۶۳ کیلومتری دلفان و تکمیل سد تاجمیر و اجرای سد فیروزآباد ،اجرای سد گاوشمار دلفان و تکمیل فاز چهار ایستگاه فیض آباد در بخش فیروز آباد ،همچنین اجرای  سد ده پهلوان دلفان و تخصیص آب روستاهای محور میریگ شمالی و روستای مراد آباد و دلفان اقدام لازم انجام شود.



نماینده مردم دلفان با خطاب قرار دادن وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد: ضمن تقدیر از جنابعالی در اجرای طرح گاوداری 6 هزار راسی دلفان و 3 کارخانه وابسته به آن ،خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به اجرای طرح توریستی آبگرم دلفان اقدام عاجل مرحمت شود.



نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی، با مخاطب قرار دادن وزیر آموزش و پرورش،گفت: با عنایت به شرایط بحرانی کشور و مشکلات معلمان حق التدریسی سلسله و دلفان؛جامانده ها، نهضتی ها و و رای دیوانی های  این حوزه، خواهشمندم دستور فرمایید نسبت به بکار گیری و رفع مشکلات استخدام آنها اقدام عاجل مبذول شود.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از وزیر کشور درخواست می شود با عنایت به اینکه بخش های میریگ با مرکزیت مرادآباد و ایتیوند با مرکزیت وروند ،تمام مراحل قانونی خود را برای تبدیل به بخش طی کرده اند و خواهشمند است دستور برای تسریع این مهم انجام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 297319
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار