خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1394/12/18 - 11:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
نمایندگان موافق لایحه ارزیابی زیست محیطی؛

وضعیت محیط زیست کشور نگران کننده است/ توجه جدی به حفظ محیط زیست یک ضرورت است

نمایندگان در موافقت با لایحه ارزیابی زیست محیطی ایران بر لزوم توجه همزمان به توسعه کشور و حفظ محیط زیست و مقابله با تخریب محیط زیست تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان موافق با لایحه ارزیابی زیست محیطی ایران در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 18 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص دلایل موافقت خود با لایحه مذکور روی توجه جدی به جلوگیری از آلودگی محیط زیست تاکید کردند.



براساس این گزارش زمانیان دهکردی نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در موافقت با لایحه ارزیابی زیست محیطی ایران گفت: عدم هماهنگی بین دستگاه‌های نظارتی در خصوص مسائل زیست محیطی باید رفع شود به دلیل اینکه برای حفظ محیط زیست باید با هماهنگی اعمال نظارت‌های صحیحی صورت گیرد.



نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی افزود: ارزیابی محیط زیست از راهکارهای مورد لزوم برای توسعه کشور است و بی‌توجهی به این موضوع مشکلات دیگری در کشور ایجاد خواهد کرد.



کمال الدین پیرموذن دیگر نماینده موافق لایحه مذکور گفت: آقای لاهوتی شما به عنوان عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس چرا چنین حرف‌هایی را در مخالفت با لایحه ارزیابی زیست محیطی بیان می‌کنید. شما به وضعیت دریاچه ارومیه و محیط زیست کشور توجه کنید، به چه دلیل شما دولت را زیر سوال می‌برید؟ باید به دولت برای مقابله با مشکلات زیست محیطی کمک شود.



نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: انسان محور توسعه است و شایسته یک زندگی سالم و سازگار با طبیعت است و نباید فراموش کرد کشور با بمباران مشکلات زیست محیطی مواجه شده است.



پیرموذن گفت: آقای رسایی شما نیز توجه کنید،‌ مقابله با آلودگی هوا دل در گرو تائید این لایحه دولت دارد و در ایام سالگرد پیام مقام معظم رهبری در خصوص توجه و حفظ محیط زیست قرار داریم بنابراین باید همه در این راه خدمت کنیم و نکته دیگر اینکه به دلیل مزاحی که کردم از آقای لاهوتی معذرت می‌خواهم و تاکید دارم باید به محیط زیست و نسل‌های آینده توجه شود نه اینکه به فکر سرمایه‌دار بود.



گفتنی است لاهوتی بعد از شنیدن عذرخواهی پیرموذن که در مخالفتش از وی ایراد گرفته بود، گفت: من نیز دغدغه حفظ محیط زیست همراه با توجه به مسائلی مانند بیکاری و پروژه‌های عمرانی دارم و همچنین به دلیل عذرخواهی آقای پیرموذن او را می‌بخشم.



نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با لایحه مذکور گفت: لایحه ارزیابی زیست محیطی بین توسعه و صنعت و محیط زیست تعادل ایجاد می‌کند نه مانع.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: به دلیل آلودگی هوا بسیاری از مردم بیمار شده‌اند و هزینه‌های پزشکی بالایی را می‌پردازند بنابراین باید بیشتر به این لایحه توجه کرد./



پایان پیام


  • کد خبر : 163863
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار