خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/07 - 17:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
باستانی در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وضعیت مایحتاج موردنیاز مردم در پایان سال بررسی شد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی وضعیت مایحتاج موردنیاز مردم در پایان سال با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (7 بهمن ماه) کمیسیون متبوعش، به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین وی در این جلسه اشاره کرد.



نماینده مردم تربیت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: دستورکار امروز کمیسیون صنایع و معادن بررسی وضعیت بازار با توجه به نزدیکی به ایام دهه فجر، عید نوروز و ماه مبارک رمضان بود.



رشد 20درصد تولید در حوزه پوشاک



وی اظهارکرد: براساس گفته‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت حجم تولیدات داخلی افزایش یافته است به طور مثال تولید در حوزه پوشاک 20 درصد، فلزات 9 درصد، غذا به استثنای شیر و کیک 15 درصد، روغن 7.5 درصد، سیمان 6درصد و کاشی و سرامیک 6.5درصد رشد داشت.



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مقرر است اعتبارات موردنیاز نوسازی ناوگان حمل و نقل از محل صندوق توسعه ملی تامین شود، اضافه کرد: تولید در حوزه‌های خودرو، آلومینیوم، الکترود فولاد و چادر مشکی با مشکلاتی روبه رو است که وزارت صمت با راه اندازی واحدهای تولیدی جدید به دنبال رفع این مشکلات است.



تلاش برای تولید لاستیک موردنیاز ماشین‌های راهسازی، تراکتورهای کشاورزی



سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: مشکلات حوزه لاستیک نیز یکی دیگر از موارد مورد بررسی در نشست امروز بود که براساس گفته‌های آقای رحمانی اقدامات لازم برای تولید لاستیک موردنیاز ماشین‌های راهسازی، تراکتورهای کشاورزی و.... صورت گرفته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 294797
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار