خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/16 - 13:37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
دهمرده در نطق میان دستور:

وزارت خارجه در برخورد با خیانت امارات به جهان اسلام منفعل نباشد

نماینده مردم زابل در مجلس خواستار اقدام جدی وزارت خارجه درباره عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حبیب الله دهمرده در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه، 16 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از نظارت میدانی دکتر قالیباف به استان خوزستان گفت: از جمعی از نمایندگان مجلس که به استان سیستان و بلوچستان نیز سفر کرده و از نزدیک با مسائل مردم روبرو شدند، متشکرم.



نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی در ادامه در تذکری خطاب به وزارت امور خارجه اظهار داشت: در رابطه با شیطان بزرگ، فرانسه و انگلستان که با مردمان خود به روش قرون وسطایی برخورد کرده و همچنین خیانت نابخشودنی امارات در علنی سازی روابط با اسرائیل به وظیفه خود عمل کند و انفعال نداشته باشد.



وی در ادامه با بیان اینکه مردم از مجلس ولایی انتظار دارند که به مشکلات انباشته آنها در ابعاد مختلف رسیدگی کند، عنوان کرد: کشور بسیار گران اداره می شود و توزیع نامناسب منابع و اینکه بعضی مسئولان به جای آنکه مشکلی را حل کنند به مشکلات اضافه می کنند شرایط را سخت کرده لذا بپذیریم اگر مجلس به وظایف ذاتی خود عمل کند درصد قابل توجهی از مشکلات حل می شود.



دهمرده در ادامه خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: کشور را نمی توان با یک نسخه اداره کرد چنانچه بازگشایی مدارس بدون فراهم کردن زیرساخت ها در ابعاد مختلف، سم مهلکی برای عدالت آموزشی است و نمونه دیگر گرانی بنزین در کل کشور است که بدون در نظر گرفتن مناطق فاقد گاز انجام شده و باید در سهمیه و قیمت آن تجدیدنظر شود.



این نماینده مردم از استان سیستان و بلوچستان در مجلس بیان کرد: رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان، اعمال مدرک، خریدخدمتی ها، نهضتی ها، تقویت دانشگاه ها، فنی و حرفه ای و پرهیز از عزل و نصب سیاسی باید مورد توجه باشد.



وی ادامه داد: همچنین مسائل فرهنگی و پیری جمعیت و خانواده و سبک زندگی حاشیه نشینی، مناطق محروم، تبعیض اشرافی گری و توزیع نامناسب منابع از چالش های جدی است که باید پیگیری شود.



دهمرده اضافه کرد: ضمن تشکر از قوه قضائیه با حرام خواران دانه درشت لازم است شبیه خلخالی عمل شود تا بازدارنده باشد.



این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با اشاره به مسائلی در رابطه با حوزه انتخابیه خود خطاب به وزیر کشور بیان داشت: تقسیم استان یک فرصت و ضرورت است و نباید در آن تأخیر کرد همچنین وزیر راه به مسأله راه آهن زابل-زاهدان و بزرگراه زابل-زاهدان و پروازهای زابل رسیدگی کند همچنین اکثر پروژه های راه که از سال 84 پروژه ساخت شروع شده هنوز به اتمام نرسیده است.



وی خطاب به وزیر کشور افزود: گذرگاه مرزی سیستان یک فرصت است اما به خاطر سوءمدیریت به تهدید تبدیل شده است همچنین وزیر نیرو به موضوع انتقال آب از دریای عمان، مسأله فاضلاب سیستان، لایروبی انهار، رهاسازی آب و آب شرب که از مسائل جدی رسیدگی کند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر بهداشت خواستار تکمیل تجهیزات بیمارستان سیستان و بلوچستان شد و خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش به بسته سیستان طبق وعده خود و سند عمل کند و موضوع منطقه آزاد سیستان از سوی تشخیص مصلحت نظام و رؤسای سه قوه پیگیری شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 304004
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار