خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/05/21 - 13:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سیاوشی با اشاره به حوادث اخیر در ورزشگاه‌ها:

ورزش باید سبب‌ساز انسجام ملی باشد/ در ورزشگاه‌ها از قومیت‌ها تقدیر شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، حوادث اتفاق افتاده در ورزشگاه را ناشی از عدم توجه به ظرفیت اقوام در افزایش انسجام و اعتماد ملی دانست و خواستار اقدامات ابداعی در حوزه فرهنگ و ورزش شد.

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص حواشی و اتفاقات بوجود آمده در ورزشگاه‌ها گفت: مسائل ورزشی معمولا در حوزه‌های عمومی جامعه و عرصه سیاسی کشور مطرح می‌شود زیرا نمی‌توان سیاست را از ورزش تفکیک کرد؛ ورزش بخشی از سیاست است و سیاست هم سهمی در ورزش دارد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص اتفاقات پیش آمده در ورزشگاه آزادی تهران و الغدیر اهواز و سردادن شعارهای خاص باید با توجه به اصول 15 و 19 قانون اساسی از ظرفیت و همگرایی اقوام استفاده کرد؛ چراکه  اقوام در کشور سرمایه‌های اجتماعی هستند و به همین دلیل قانون بر حفظ حقوق آنها تاکید داشته ولی متاسفانه روندی که در جامعه وجود دارد و مسائل اقتصادی این روزهای کشور سبب انعکاس آنها در شعارهای هواداران فوتبال در ورزشگاه‌ها بوده است.



وی تصریح کرد: مدیران کشور باید با اقدامات شایسته خود به اقوام نشان دهند که آنها دارای ظرفیتی بالا برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی هستند نه اینکه به آنها القا شود که نادیده گرفته و تهدید تلقی می‌شوند؛ متاسفانه سیاست‌گذاری‌ها در کشور به‌گونه‌ای است که روند موجود به شکل عینی و محسوس برای مردم و اقوام نشان داده نشده است.



سخنگوی فراکسیون پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مجلس بیان کرد: دولت باید سیاستگذاری‌ها را اصلاح کند و تا زمانی که اصلاح اتفاق نیافتد، شاهد اتفاقاتی از قبیل حوادث بوجود آمده در ورزشگاه‌ها خواهیم بود. اعتقاد بر این است ورزش و ورزشگاه می‌تواند سبب اعتماد ملی شده و انسجام ملی را افزایش دهد ولی به دلیل مشکلات موجود در جامعه، شعارهای نامربوط در ورزشگاه‌ها سرداده می‌شود که سبب آسیب دیدن انسجام و اعتماد ملی خواهد شد.



وی تاکید کرد: باید مقامات مسئول در حوزه فرهنگ و ورزش اقدامات ابداعی انجام دهند؛ مثلا در ورزشگاه‌ها از قومیت‌ها تقدیر شده و در صفحه‌های نمایش موجود در ورزشگاه‌ها نشان داده شود یا هنگام ورود تماشاگران به ورزشگاه، به آنها آموزش‌های لازم و سر دادن شعار به زبان محلی خود داده شود چراکه سردادن شعار به زبان محلی اقوام هیچ اشکالی ندارد.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه ار فرصت‌های حداقلی استفاده نمی‌شود زیرا مسائل مربوط به اقوام جنبه فرهنگی دارد ولی از جانب مسئولان کشور نادیده گرفته شده است؛ باید دانست که  دلگرمی‌های ورزشی برای اقوام دارای اهمیت فراوان است؛ بنابراین باید از ظرفیت اجتماعی آنها در جهت انسجام و اتحاد ملی استفاده کرد تا دیگر شاهد اتفاقات گذشته در امر ورزش و ورزشگاه‌ها نباشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 257713
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار