خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/01 - 23:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
کاظمی باباحیدری خبر داد

هشدار مسئولان هواشناسی چهارمحال و بختیاری به کشاورزان در پی بارندگی‌های مکرر

عضو مجمع نمایندگان چهار محال و بختیاری در مجلس، هشدار به موقع مسئولان هواشناسی این استان نسبت به احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی به دلیل بارندگی‌های شدید اخیر را اقدامی در جهت ممانعت از بروز خسارت به کشاورزان دانست.

علی کاظمی باباحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با ارزیابی مثبت از هشدار به موقع مسئولان هواشناسی استان چهار محال و بختیاری در بیان دلایل این اقدام، گفت: به دلیل افزایش بارندگی و آماده نبودن زمین برای جذب آن چنین هشداری داده شده است، ضمن اینکه سال‌های گذشته در این منطقه تجربه سیلاب و آبگرفتگی نیز وجود داشته است.



نماینده مردم فارسان، اردل و کوهرنگ  در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این فصل کشاورزان این استان همچنان در حال برداشت محصولاتشان هستند، بنابراین این هشدار به این قشر بوده که در این زمینه از آمادگی لازم برخوردار باشند.



وی از سیب زمینی، گندم، جو، ذرت و لوبیا به عنوان محصولات کشاورزی استان چهار محال و بختیاری یاد کرد.



این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در چند روز گذشته میزان بارندگی در سطح بالایی بوده و سازمان هواشناسی این منطقه پیش‌بینی کرده که این روند در روزهای آینده نیز با شدت بیشتری تداوم یابد، بنابراین احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی وجود دارد، از سوی دیگر نیاز به لایروبی رودخانه‌ها و تخریب و جابجایی بستر رودخانه‌ها در پی وقوع سیل اخیر به احتمال بروز این مشکل دامن می‌زند.



عضو مجمع نمایندگان چهار محال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته این هشدار نشان می دهد که مسئولان استان از آمادگی لازم برای رفع مشکل احتمالی در پی وقوع سیلاب و آبگرفتگی برخوردار هستند، اما کشاورزان باید برای کاهش خسارت ناشی از بروز این معضل چاره اندیشی کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 290205
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار