خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/18 - 18:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ابراهیمی:

نگهداری شیر ایرانی در باغ وحش‌ دستاورد نیست

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس از مسئولان محیط زیست خواستار تلاش برای احیای نسل شیرایرانی و اتخاذ تدابیر ویژه جهت جلوگیری از انقراض نسل یوز و پلنگ ایرانی شد.

علی ابراهیمی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری  خانه ملت در واکنش به اظهارات مسئولان محیط زیست مبنی بر اینکه برنامه ای برای احیای نسل شیر ایرانی ندارند، گفت: این اظهارات که هدف از حضور و ورود یک قلاده شیر نر ایرانی تنها نگهداری در باغ وحش است منطقی نیست و مسئولان محیط زیست باید برنامه جامعی برای احیای نسل شیر ایرانی داشته باشند.











علی ابراهیمی


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر مسئولان محیط زیست برنامه ای برای احیا نداشتند چرا نسبت به ورود این گونه جانوری به کشور اقدام کردند.



احیای شیر ایرانی کار پیچیده و سختی نیست/ نگهداری شیر ایرانی در باغ وحش هنر محسوب نمی شود



وی با بیان اینکه احیای شیر ایرانی کار پیچیده و سختی نیست، ادامه داد: متاسفانه محیط زیست هیچ وقت در این راستا برنامه های حساب شده ای  نداشته و اکنون نیز نگهداری شیر ایرانی در باغ وحش ارم هیچ دستاوردی برای مسئولان محیط زیست به همراه نداشته و هنری محسوب نمی شود.



لزوم احیای زیستگاه های شیر ایرانی



وی با تاکید بر لزوم احیای زیستگاه های شیر ایرانی، تصریح کرد: همانطور که با بی توجهی نسل ببرمازندران و شیرخوزستان منقرض شد و اکنون به فکر واردات شیر از خارج  هستیم در آینده ای نزدیک نیز نسل یوز و پلنگ ایرانی منقرض شده و به فکر ورود آنها هستیم.



نباید اجازه داد یوز و پلنگ ایرانی به سرنوشت شیر خوزستان و ببر مازندران دچار شوند



نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، افزود: مسئولان محیط زیست باید به دنبال اتخاذ تدابیر ویژه برای جلوگیری از انقراض نسل یوز و پلنگ ایرانی باشند و نباید اجازه دهند این گونه های نادر جانوری به سرنوشت ببرمازندران و شیر خوزستان دچار شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 279851
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار