خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/28 - 12:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس:

نهادینه شدن قدرت احزاب، کاندیداها را ملزم به حضور حزبی در انتخابات می‌کند

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اینکه تا زمانی که احزاب نهادینه نشده، مردم عضو احزاب نشوند و وزن کشی احزاب مشخص نباشد، تحزب در کشور محقق نمی‌شود، گفت: اگر مردم بدانند قدرت احزاب بالاست عضو آن‌ها می شوند و کاندیداها نیز می‌دانند باید از کانال این احزاب ورود پیدا کنند وگرنه رای مردم را کسب نمی‌کنند.

سیدحمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اصلاح قانون احزاب و عدم فراگیری تحزب در کشور، اظهار داشت: عدم فراگیر شدن تحزب در کشور دلایل متعددی دارد و یکی از این دلایل، رفتار و عملکرد احزاب و فعالان حزبی است.



آیا در آینده امکان اثرگذاری احزاب در نظام انتخابات کشور وجود دارد؟



نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احزاب باید مردم را مشارکت دهند تا مردم نیز احزاب را جدی بگیرند، بیان کرد: دولت نیز باید نسبت به احزاب جدی باشند و متقابلا این تشکیلات بتوانند در جامعه بروز و ظهور داشته باشند و رضایت مردم و حاکمیت را جلب کنند.



وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در نظام انتخابات کشور، احزاب فعالیت داشته باشند؟، افزود: ممکن است روزی این موضوع محقق شود ولی هنوز زود است.



جایگاه احزاب باید در قوانین دیده شود



کاظمی با اشاره به لزوم تقویت احزاب و افزایش اثرگذاری بر جامعه، ادامه داد: باید روی تقویت احزاب کار کنیم تا تشکل‌های سیاسی نهادینه شوند و مردم به احزاب اعتقاد کنند.



جایگاه احزاب باید در قوانین دیده شود و تا زمانی که این پیش نیازها فراهم نشود، امکان فراگیرشدن تحزب وجود ندارد



نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای فراگیرشدن تحزب باید اقدامات زیادی انجام گیرد، گفت: جایگاه احزاب باید در قوانین دیده شود و تا زمانی که این پیش نیازها فراهم نشود، امکان فراگیرشدن تحزب وجود ندارد.



نهادینه شدن قدرت احزاب، کاندیداها را ملزم به حضور حزبی در انتخابات می‌کند



وی در خصوص اینکه در برخی کشورها بدون اعمال حاکمیت، برای تصدی یک کرسی در مجلس فقط دو کاندیدا با یکدیگر رقابت می‌کنند، افزود: اگر زمینه حزب گرایی به لحاظ فرهنگی و قانونی در بین مردم نهادینه شود، می‌توان به برگزاری انتخابات حزبی امیدوار بود.



نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که احزاب نهادینه نشده، مردم عضو احزاب نشوند و وزن کشی احزاب مشخص نباشد، تحزب در کشور محقق نمی‌شود، گفت: اگر مردم بدانند قدرت احزاب بالاست عضو آن‌ها می شوند و کاندیداها نیز می‌دانند باید از کانال این احزاب ورود پیدا کنند وگرنه رای مردم را کسب نمی‌کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 266983
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار