خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/08 - 10:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
اکبریان مطرح کرد

نرخ دلار با ورود سرمایه به کشور کاهش می‌یابد/خرید دلار برای سرمایه گذاری ریسک دارد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید اگر جامعه از نظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی امنیت داشته باشد زمینه برای سرمایه‌گذاری و کاهش نرخ دلار فراهم می‌شود.

عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره نوسانات نرخ ارز، گفت: اگرچه از اواخر سال گذشته در بازار ارز ثبات ایجاد شد و قیمت دلار سیر نزولی پیدا کرد اما در هفته‌های اخیر چند عامل موجب بی ثباتی در این بازار شد.



نزدیکی به پایان سال میلادی و افزایش حجم سفر به واسطه آن و ناامنی ایجاد شده در جریانات اخیر موجب فرار سرمایه از ایران و افزایش نرخ دلار شد



نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل نوسانات بازار ارز، افزود: نزدیکی به پایان سال میلادی و افزایش حجم سفر به واسطه آن و ناامنی ایجاد شده در جریانات اخیر موجب فرار سرمایه از ایران و افزایش نرخ دلار شد.



افزایش نرخ ارز مقطعی است



وی با بیان اینکه نوسان نرخ ارز در ژانویه و نزدیکی به پایان سال شمسی مقطعی بوده و نرخ ارز مجدد کاهش می‌یابد، اظهار کرد: امنیت روانی در جامعه موجب ورود سرمایه به کشور می شود و مسئولان سیاسی و فرهنگی باید اقدامات لازم را برای تحقق این مهم انجام دهند و با فرهنگ سازی جامعه را برای جذب سرمایه های خارجی آماده کنند.



ریسک خرید دلار بسیار است



رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در صورتی که جامعه از نظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی امنیت داشته باشد زمینه برای سرمایه‌گذاری و کاهش نرخ دلار فراهم می شود، اضافه کرد: ارز بازار مطمئنی برای سرمایه گذاری نبوده و بهتر است مردم سرمایه های خود را در سایر بازارها سرمایه گذاری کنند زیرا ریسک خرید دلار بسیار است.




بیشتر بخوانید: قیمت سکه ۲۴ساعته ۱۸۰ هزار تومان کاهش یافت/




پایان پیام

  • کد خبر : 293211
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار