خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/26 - 12:12
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
میرزاده:

نحوه گزینش دانش‌آموزان برای ورود به مدارس سمپاد تغییر کند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس معتقد است نمی‌توان با آزمونی دو ساعته توانایی دانش‌آموزان را سنجید و باید نحوه انتخاب و گزینش دانش آموزان برای ورود به مدارس سمپاد تغییر کند.

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به اینکه آیا تصویب اساسنامه نهایی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در جهت حمایت از مدارس سمپاد است، گفت: خیر؛ این سازمان به منظور حمایت و پشتیبانی از استعدادهای درخشان ایجاد شده در این حالت دانش‌آموزان بدون اینکه به آنها برچسب خاصی زده شود می‌توانند در مدارس عادی و معمولی ادامه تحصیل دهند از حمایت‌های لازم برای شکوفایی استعدادشان برخوردار شوند. تصویب این اساسنامه به معنای حمایت از استعدادهای درخشان است نه حمایت از مدارس سپاد.



ارائه آموزش‌های ویژه به دانش‌آموزان مستعد توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان



نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به منظور حمایت از دانش آموزان در پژوهش‌سراها باید آموزش‌های ویژه را به آنها ارائه دهد؛ در این مراکز دانش آموزان به صورت ویژه تحت آموزش قرار می‌گیرند.



وی افزود: در کشورهای پیشرفته علیرغم حمایت از دانش‌آموزان نخبه، آنها از مدارس عادی استفاده می‌کنند و دولت غیرمستقیم و بدون اطلاع دانش آموز مستعد از او حمایت می‌کند.



مصوبه حذف آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی در پایه هفتم چه سرنوشتی داشت؟



این نماینده مردم در مجلس دهم در پاسخ به اینکه سرانجام مصوبه حذف آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی در پایه هفتم چه شد، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش با این مصوبه به دنبال حذف کلاس‌های آموزشی و کتب کمک درسی بود اما مافیای این حوزه ذهنیت مردم را نسبت آن تغییر داده و در تبلیغات خود صحبت از مخالفت نظام آموزشی با پرورش و تربیت نخبه‌ها و نوابغ کردند؛ تحقیق و پروژه باید معیار سنجش دانش‌آموزان قرار گیرد.



نباید با آزمونی دو ساعته توانایی و هوش دانش‌آموزان را سنجید



وی با اشاره به برخی اعتراضات مبنی بر استاندار نبودن آزمون ورودی سمپاد در پایه هفتم برای سال جاری، عنوان کرد: اگرچه ممکن است ایراداتی به آزمون ریون وارد باشد اما از سوالات تستی که سوال‌های گذشته هوش دانش‌آموزان را می‎سنجید، بهتر است.



عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس معتقد است نباید با آزمونی دو ساعته توانایی و هوش دانش‌آموزان را سنجید بلکه باید طی سال‌های تحصیلی استعدادهای او را کشف کرد به طور مثال برای دانش‌آموان ابتدایی تمامی فعالیت‌ها، تحقیقات، فعالیت‌های دانش‌آموز، ورزش و... منظور شود.



اگر مدارس سمپاد ماندگار هستند باید نحوه انتخاب و گزینش دانش آموزان برای ورود به این مدارس تغییر کند



وی تاکید کرد: اگر مدارس سمپاد ماندگارند باید نحوه انتخاب و گزینش دانش آموزان برای ورود به این مدارس تغییر کند.



دولت برای جلوگری از مهاجرت استعدادهای درخشان از آنها به صورت غیرمستقیم حمایت کند



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از استعدادهای درخشان یکی از الزامات است، اظهار کرد: دولت باید برای جلوگری از مهاجرت استعدادهای درخشان و نوابغ از آنها به صورت غیرمستقیم حمایت کند چرا که از یک سو استعداد آنها هرز نمی‌رود و از سوی دیگر برچسب نابغه در جامعه به او زده نمی‌شود. در غیر این صورت انتظارات و توقعات وی از کشور بسیار است و در صورت برآورده نشدن درصدد خروج از کشور بر می‌آید./



پایان پیام

  • کد خبر : 266718
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار