خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/11 - 16:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رحیمی جهان‌آبادی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور:

نحوه اجرای قانون اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی قابل قبول نیست

نماینده مردم تربت جام در مجلس از نحوه اجرای قانون اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی انتقاد کرد و در نامه‌ای از رئیس جمهور خواستار اجرای صحیح آن شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور خواستار اجرای صحیح قانون اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی شد.



متن نامه به شرح زیر است:  



جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران با سلام؛



ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حضرتعالی و دولت تدبیر و امید که علی رغم مقدورات اندک و محذورات بی‌شمار، در راه خدمتگزاری به مردم و کشور در تلاش هستید.



 همانگونه که مستحضرید در پی تلاش ارزشمند دولت و مجلس دهم برای تصویب اعطای شناسنامه به فرزندان مادر ایرانی که یکی از اسناد افتخار همه ما در خدمت به هویت مادرانه زنان ایرانی است ولی متاسفانه با گذشت ماهها از اجرایی شدن این قانون تاکنون ۵۶۵۱۷ نفر از افراد زیر ۱۸ سال و ۳۳۲۰۰ نفر بالای ۱۸ سال در سایت اداره کل اتباع پیش ثبت نام نموده‌اند اما تاکنون ۱۶۹۹۳ پرونده به مراجع جهت استعلام ارسال و فقط ۵۷۳ شناسنامه صادر گردیده است.



جناب رئیس جمهور اگر بنا باشد قانونی تصویب شود و آئین نامه اجرایی آن و نحوه رسیدگی در ادارات مربوطه و سازمان های مسئول این وضعیت را ایجاد نماید آیا این هدر دادن وقت دولت و مجلس و همه نهادهای حاکمیت نیست که قانونی را تصویب کنند ولی این وضعیت اجرای قانون باشد؟! حضرتعالی حقوقدان، مردمی و معتقد به حل مشکلات مردم و دارای دیدگاه وسیع در شناخت از وضعیت جهان، منطقه و کشور هستید. آیا این شیوه رفتاری در اجرای قانون و سرگردان نمودن مردم در ثبت احوال، اداره کل اتباع و یا سایر نهادهای مسئول قابل پذیرش است؟



به عنوان نماینده مردم درخواست دارم به صورت عاجل و ویژه در خصوص اجرای صحیح این قانون با توجه به لزوم رفع موانع و حل مشکلات مردم مساعدت و نتیجه را جهت استحضار مردم اعلام کنید.



 سربلندی و موفقیت حضرتعالی در خدمت به ایران اسلامی را از خداوند متعال مسالت دارم.



جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی./



  پایان پیام 

  • کد خبر : 315177
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار