خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/27 - 16:14
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : سیاسی
یوسفیان ملا:

نتیجه رفراندوم دوم انگلیس ماندن در اتحادیه اروپا است

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس معتقد است؛قطعاً زمان و فرجه اتحادیه هم منقضی می شود و انگلیس از اتحادیه اروپا خارج نمی شود.

عزت الله یوسفیان ملا درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به مهلت بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا گفت:اتحادیه اروپا مقررات و قوانینی دارد و  تشکیلات یک کشوری که بخواهد از اتحادیه خارج شود نمی تواند خلق الساعه برای آن تعیین تکلیف کند.



وی افزود:کشورهای عضو اتحادیه هم به هر حال باید مشکلات داخلی خود را ببینند؛زمانی که انگلیس،عضو اتحادیه اروپا نبود؛ در ایرلند شمالی اتفاقاتی افتاد و ارتش آزادیخواه وجود داشت و این مشکلات آنها بود؛الان ایرلندی‌ها طرفدار اتحادیه اروپا هستند و می خواهند در اتحادیه اروپا بمانند.



عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه هنوز برخی کشورها مستعمره انگلیس و زیرنظر پادشاه انگلیس هستند،مطرح کرد:بخشی از یک کشور نمی تواند در اتحادیه اروپا باشد و بخش دیگر نباشد مانند ایرلند شمالی که  آینده آن معلوم نیست.



وی ادامه داد:اینجا مدیران و مسئولان کشور انگلیس قبل از این که فکر آینده را بکنند،این موضوع را به رفراندوم گذاشتند و این اشتباه جیمزکامرون بود، رفراندوم رای آورد اما در عمل نتیجه نداد،اتحادیه اروپا هم می‌گوید نمی تواند این موضوع را عملیاتی کند.



بیشتر بخوانید:





 



نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت یک مخالف به عنوان حزب کارگر هم در مجلس دارد،آنها از این موقعیت و ضعف دولت سواستفاده فراوانی کردند و ادعا کردند این دولت در حل مسئله ناتوان است.



زمان و فرجه اتحادیه اروپا به دولت ترزا می هم نمی تواند مشکلات داخلی انگلیس را حل کند



این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد:تصور این  است که خانم ترزا می که گفته بود اگر شما این موضوع را اجرا کنید؛من از دولت خارج می شوم؛این یک شعار بود که بتواند رای را از مجلس بگیرد و رای را از مجلس گرفت و اتحادیه اروپا هم همکاری کرد.



یوسفیان ملا با اشاره به سفر ترزا می به کشورهای مهم عضو اتحادیه اروپا،مطرح کرد:در سفری که ترزا می قبل از تشکیل جلسه اتحادیه اروپا به آلمان رفت و با  مرکل دیدار کرد و با کامرون فرانسه دیدار کرد؛آنها پادرمیانی کردند و از اتحادیه اروپا خواستند تا ژوءن به آنها وقت بدهد.



وی در ادامه،خاطرنشان کرد:بعید می دانم که زمان و فرجه ای که اتحادیه اروپا به دولت ترزا می داده،هم بتواند مسائل و مشکلات داخلی را انگلیس را حل کند و  رفراندوم بعدی نشان می دهد که مردم موافق هستند.



نتیجه رفراندوم دوم ماندن در اتحادیه اروپا است



وی با بیان اینکه مردم انگلیس به دلیل مشکلات اقتصادی تمایل به حضور در اتحادیه اروپا دارند،مطرح کرد:روحیه انگلیس تکبر است چراکه کشور سلطه گری بوده و کشورهای مهم دنیا مستعمره آن بوده اند؛ فرانسه یک زمانی مستعمره انگلیس بوده،هند با دومین جمعیت دنیا مستعمره انگلیس بوده است؛انگلیس کشوری نیست که دیگران بتوانند سیاست‌ها را به آن دیکته کنند و چنین روحیه ای ندارد.مثلا بازار اتحادیه اروپا برایش تصمیم بگیرد،اینها برای انگلیس خیلی سنگین است.



یوسفیان ملا با تاکید براینکه تصمیم گرفتن اتحادیه اروپا برای انگلستان سنگین تمام می شود،مطرح کرد:با اینکه عضو اتحادیه اروپا بودند؛حاضر نشدند که یورو را به عنوان پول ملی انتخاب کنند و زیربار یورو نرفتند؛کماکان پول خودشان را داشتند و قبول یک تصمیم جمعی،برای آنها سخت است.



این نماینده مردم در مجلس دهم ،مطرح کرد:این تصور وجود دارد که دولت انگلیس به بن بست بخورد و این بن بست به رفراندوم بیانجامد و رفراندوم دیگری را انجام بدهند،همه می‌دانند که رفراندوم  دوم رای به ماندن است و نتیجه رفراندوم دوم ماندن در اتحادیه اروپا است.



شتابزدگی کامرون در موضوع برگزیت به سقوط وی منجر شد



وی با تاکید براین که دولتمردان هم متوجه شدند که این شرایط ،شرایط مناسبی نیست،خاطرنشان کرد:وقتی برگزیت رای آورد دولتمردان آنچنان خیز برداشتند  درحالی که هنوز کار تمام نشده بود آنها با عربستان و کشورهای دیگر قراردادهای اقتصادی بستند تا بازار برای کشور شان پیدا کنند و با بازار اتحادیه اروپا رقابت کنند. اما آقای کامرون سقوط کرد و خانم ترزا می آمد.



یوسفیان ملا  با اشاره به اینکه قطعاً و یقیناً این مدت هم منقضی می شود و انگلیس از اتحادیه اروپا خارج نمی شود،تاکید کرد:ممکن است اتحادیه اروپا بپذیرد آنها به صورت مرحله ای از اتحادیه خارج شوند؛مانند خارج شدن از یورو،آن هم بعید است.



عضوشورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با تاکید بران موضوع که سرباز زدن انگلیس از حضور در اتحادیه اروپا ممکن است به اخراج آن منجر شود،تصریح کرد:اخراج مجازات‌های سنگین اقتصادی و سیاسی به همراه دارد و خروج از اتحادیه اروپا برای انگلیس خیلی گران تمام می‌شود و تبعات زیادی دارد؛اینها هم نگران اخراج هستند،ولی بسیاری از سیاستمداران پیش‌بینی می‌کنند که انگلیس راهی جز رفراندوم مجدد ندارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 278199
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار