خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/03/25 - 11:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ابوترابی:

ناجا و قوه قضائیه در تشکیل پرونده شخصیت تعلل نکنند

نماینده مردم نجف آباد در مجلس از بی توجهی قوه قضائیه و نیروی انتظامی نسبت به تشکیل پرونده شخصیت انتقاد کرد و گفت: تشکیل پرونده شخصیت اقدامی موثر در پیشگیری از وقوع جرم است.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، تشکیل پرونده شخصیت را در پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر دانست و گفت: پرونده شخصیت پرونده‌ای است که در کنار پرونده کیفری تشکیل و اطلاعات عمومی مجرم در آن درج می شود و تاثیر زیادی در کاهش ارتکاب جرم دارد.



نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تشکیل پرونده شخصیت تاثیر زیادی در کاهش جرائم و پیشگیری از وقوع جرم دارد، افزود: تشکیل پرونده شخصیت به بازاجتماعی شدن و جامعه‌پذیر کردن مجرم کمک زیادی می‌کند.



وی یادآور شد: در ماده 203 قانون آیین دادرسی کیفری موضوع تشکیل پرونده شخصیت برای مجرمان سابقه‌دار مورد توجه قرار گرفته اما متاسفانه مجریان نسبت به اجرای آن بی توجهی می کنند در حالی که اگر تشکیل شود شاهد وقوع قتل‌های دلخراش مانند قتل رومینای 13 ساله توسط پدرش نبودیم.



این نماینده مردم در مجلس دهم در تذکری به قوه قضائیه و نیروی انتظامی خواستار توجه ویژه به تشکیل پرونده شخصیت شد و گفت: سازمان بهزیستی هم باید همکاری مناسبی را با نیروی انتظامی و قوه قضائیه داشته باشد و مشاوره‌های لازم را به پلیس تخصصی ارائه کرده و همچنین از کودکان در معرض آسیب و خانواده‌های آنها حمایت بیشتری داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 299421
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار