خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/29 - 10:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
اکبریان با تاکید بر لزوم مکانیزه کردن دفن زباله در حلقه دره ماهدشت تاکید کرد:

مکانیزه کردن دفن و بازیافت زباله‌ها نیازمند مشارکت بخش خصوصی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوای اسلامی با بیان اینکه مکانیزه کردن دفن و بازیافت زباله‌ها نیازمند مشارکت بخش خصوصی است، گفت: سرمایه‌گذاری در بازیافت زباله برای  بخش خصوصی جذابیت اقتصادی ندارد.

عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در رابطه با وضعیت نامناسب دفن زباله در سایت حلقه دره ماهدشت کرج گفت: متاسفانه امکان انتقال این پسماندها به محل دیگر وجود ندارد، چرا که هزینه بسیار سنگینی به شهرداری و نهایتاً مردم تحمیل می‌شود به همین دلیل بنده مخالف انتقال سایت دفن زباله حلقه دره به محل دیگری هستم.



نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: استانداری البرز و شهرداری کرج باید هرچه سریع‌تر به منظور رفع مشکلات ناشی از دفن نامناسب زباله ها در حلقه دره این سایت را مکانیزه کنند. هیچ کشوری در دنیا، زباله خود را به صورت مداوم به محل دیگری منتقل نمی‌کند، حتی سایت دفن و بازیافت زباله برخی از کشورها در مرکز شهر قرار داشته و زباله‌ها در همان محل، بازیافت شده و مورد استفاده قرار می گیرد.



این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: متاسفانه ما در کشورمان روش‌های غلطی را در پیش گرفته‌ایم. به عنوان مثال کارخانه‌های آلاینده را به خارج کشور منتقل می‌کنیم در صورتی که کارخانه اصلا نباید آلاینده باشد بر همین اساس اگر دفن زباله در مناطقی مشکلی ایجاد کرد باید آن را ساماندهی کنیم نه اینکه به محل دیگری انتقال دهیم.



مکانیزه کردن دفن و بازیافت زباله‌ها نیازمند مشارکت بخش خصوصی است



اکبریان با اشاره به اینکه مشکلات مدیریت پسماند به استان البرز محدود نشده و بسیاری از شهرهای کشور به خصوص شهر‌های شمالی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار کرد: پسماندهای شهرهای شمالی کشور را همواره از دره‌ای به دره دیگر منتقل کرده و همه مناطق را آلوده می‌کنیم در صورتی که تنها راه مدیریت و ساماندهی آن بازیافت و مکانیزه کردن  حمل، دفن و بازیافت زباله‌ها بوده که نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.



سرمایه‌گذاری در بازیافت زباله برای  بخش خصوصی جذابیت اقتصادی ندارد



رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوای اسلامی با بیان اینکه بخش خصوصی باید به حوزه مدیریت و بازیافت پسماند‌ها ورود کنند، گفت: متاسفانه مدیریت، دفن و بازیافت پسماند‌ها برای سرمایه‌‌گذاران جذابیت و توجیه اقتصادی ندارد، بنابراین باید شرایطی ایجاد کنیم که برای سرمایه گذار صرفه اقتصادی داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 290085
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار