خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/20 - 17:02
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
در جریان بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان:

موافقان: وزارت ورزش و جوانان از بی قانونی نجات پیدا می‌کند/مخالفان: لایحه رافع مشکلات ورزش و جوانان نیست

لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس در حالی مورد بررسی قرار گرفت که موافقین این لایحه معتقد بودند با تصویب آن وزارت ورزش از بی قانونی نجات پیدا می‌کند، اما مخالفان تصویب این لایحه را رافع مشکلات ورزش و جوانان ندانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 20 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان موافق و مخالفین این طرح صحبت کردند.



حسن نوروزی در مخالفت با این طرح با بیان اینکه بسیاری از تبصره ها و مواد این لایحه تنها توصیفی بوده و تکلیفی برعهده وزارت ورزش و جوانان قرار نمی دهد، اظهار کرد: این لایحه ضمانت اجرایی کافی ندارد.



در ادامه اصغر مسعودی ضمن گرامیداشت روز صنایع دستی و سالگرد شهادت آیت الله سعیدی، گفت: وزارت ورزش و جوانان از کلیدی ترین وزارتخانه‌ها است؛ ورزش عامل خودباوری است، آخرین قانون مربوط به ورزش و جوانان به سال 1352 برمی گردد.



وی ادامه داد: در این لایحه به ورزش همگانی، ورزش ملی و روستایی و توسعه زیرساخت های ورزشی تاکید شده است، بی تردید تصویب این قانون وزارت ورزش را از بی قانونی و بی برنامه گی خارج می کند.



حسینعلی حاجی دلیگانی در مخالفت با این طرح با اشاره به تاخیر 8 ساله دولت ها برای ارائه این لایحه به مجلس گفت: در متن این گزارش توصیه‌هایی برای 2 امر بسیار مهم ورزش و جوانان وجود دارد اما بنده معتقدم این لایحه رافع مشکلات جوانان و ورزش کشور نخواهد بود.



نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: چه اشکالی دارد قوانین و برنامه هایی برای بخش ورزش و بخش جوانان به صورت جداگانه نوشته می شد.



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه حل مشکلات جوانان به عنوان یک تکلیف برعهده همه مسئولان کشور است، افزود: مشکلات ازدواج، مسکن و اشتغال جوانان مسئله بسیار مهمی است که با این لایحه حل نمی شود.  



عضو کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به اینکه در این لایحه به مردمی شدن ورزش اشاره ای نشده است، گفت: جهت گیری این گزارش براساس قهرمانی است، مردم مایل نیستند پول های نجومی برای مربیان و بازیکن ها هزینه شود از طرفی در این لایحه وضعیت باشگاه های دولتی تعیین تکلیف نشده است.



طیبه سیاوشی شاه عنایتی در موافقت با این لایحه، با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان یکی از مهم ترین وزارتخانه ها در حوزه اجتماعی است، گفت: تاثیر ورزش در لایه های مختلف جامعه کاملا محسوس است، وزارت ورزش علیرغم پتانسیل بسیار خوب، سال ها بدون قانون بوده است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت ورزش و جوانان براساس قانون قدیمی اداره می شود، از طرفی حوزه ورزش برخلاف حوزه های دیگر با کمبود قوانین مواجه بوده و بدون تردید، تصویب این لایحه بخش زیادی از این کمبودها جبران می‌کند.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه بحث جوانان در چارچوب این لایحه به خوبی دیده شده است، گفت: حوزه جوانان فرابخشی بوده و وزارت ورزش و جوانان به تنهایی از عهده رفع تمامی مشکلات این حوزه برنمی آید.



علیرضا رحیمی در مخالفت با لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان با اظهار تاسف از عدم حضور وزیر مربوطه در صحن علنی مجلس، گفت: متاسفانه وزیر ورزش و جوانان برای مجلس و وزارتخانه اهمیتی قائل نبوده و در صحن علنی مجلس حاضر نشد در صورتی که  این لایحه یکی از مهم ترین لوایح مربوط به این وزارتخانه است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل حوزه ورزش و جوانان خلاء قانونی نیست، افزود: مشکلات این حوزه مربوط به ضعف مدیریتی است.



غلامرضا کاتب در موافقت با این لایحه، با اشاره به اینکه حل مشکلات مسکن و شغل جوانان صرفا برعهده وزارت ورزش و جوانان نیست، گفت: حل مشکلات شغل و مسکن جوانان برعهده همه ارگان‌ها و مسئولان است.



نماینده مردم گرمسار با بیان اینکه در این لایحه به ورزش بانوان و ورزش های همگانی و بومی و ملی توجه ویژه ای شده است، گفت: در این لایحه درآمدهای پایداری برای ورزش ها پیش بینی شده است./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 282125
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار