خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/08/17 - 08:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
میرزایی:

مواضع نیچروان بارزانی حرکت در مسیری صحیح است/ آیت‌الله سیستانی بر تعامل دولت مرکزی و اقلیم تاکید دارند

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه ایران با کردها همواره ارتباط صحیحی داشته است، گفت: هر اقدامی که برای حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق باشد مورد حمایت ایران است.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات اخیر نیچروان بارزانی در خصوص تعامل با دولت مرکزی عراق، اظهار داشت: مواضع نیچروان بارزانی و اعلام موافقت وی با تعامل بر اساس قانون اساسی عراق با دولت مرکزی حرکت در مسیری صحیح است.



عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید توجه داشت که در جمهوری اسلامی ایران تمایلی برای تجزیه عراق وجود ندارد، بیان کرد: هر اقدامی که برای حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق باشد مورد حمایت ایران است.



وی افزود: غیر از مسائل همه پرسی که مسعود بارزانی در کردستان پیگیری کرد، جمهوری اسلامی ایران از دیرباز روابط حسنه‌ای با کردستان داشته است.



میرزایی با بیان اینکه مسعود بارزانی می‌خواست همه را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد که این وضعیت پتانسیل ایجاد درگیری را ایجاد می‌کرد، متذکر شد: اگر اقدامات هوشمندانه‌ای شکل نمی‌گرفت، کردستان و عراق باید هز ینه گزافی را پرداخت می‌کردند و تبعات سنگینی برای همگان داشت.



نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضع نیچروان معقول و منطقی است و انتظار داریم دولت عراق نیز به سمت تعامل با کردستان برود و با توجه به تغییرات و آمادگی کردستان انتظار داریم دولت مرکزی نیز به سمت تعاملب براساس قانون اساسی برود، گفت: این امر نیز مورد تاکید مرجعیت شیعی و آیت الله سیستانی می‌باشد و نباید سبب شکل گیری رفتار افراطی به وجود آید./



پایان پیام

  • کد خبر : 218150
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار