خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/10 - 14:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ساداتی‌نژاد:

مشکل دانشگاه‌های ما صندلی‌های خالی نیست/ فارغ‌التحصیلان مهارت کافی ندارند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مشکل دانشگاه‌های ما صندلی‌های خالی نیست بلکه کیفیت آموزش است چرا که بسیاری از فارغ‌التحصیلان ما مهارت‌های لازم را ندارند و صرفا کارجو هستند.

سید جواد ساداتی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اظهارات اخیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اینکه تعداد داوطلبان کنکور کاهش یافته و صندلی های دانشگاه‌ها خالی مانده است، گفت: مشکل ما صندلی‌های خالی نیست چرا که همواره چنین مسئله‌ای در کشور ما وجود داشته و مسئله جدیدی نیست.



 نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید موضوع آمایش آموزش عالی در کشور مورد توجه قرار گیرد، افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید بحث آمایش دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی را رعایت کند و دانشگاه‌ها را بر اساس ظرفیت‌های هر استان‌ و شهرستان‌ توسعه دهد.



کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها ارتقا یابد



وی با تاکید بر اینکه همچنین رشته‌های تحصیلی باید مبتنی بر سند آمایش آموزش عالی باشد نه سلیقه‌های شخصی و مسائل غیرفنی، تصریح کرد: همچنین باید کیفیت آموزش تغییر یابد چرا که بسیاری از فارغ‌ التحصیلان توانمندی‌های لازم را ندارند.



ساداتی نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر وزارت علوم به جای آنکه کارآفرین تحویل جامعه دهد، دانشجوی کارجو تحویل جامعه می‌دهد، ادامه داد: دانشجویی که با پول این مملکت تحصیل می‌کند و  فارغ التحصیل می‌شود، باید با ایده‌های خودش مسائل کشور را حل کرده و بتواند عده‌ای را مشغول به کار کند اما متاسفانه مشاهده می‌کنیم که اغلب فارغ‌التحصیلان ما  توانایی و مهارت کافی را ندارند و نمی‌توانند اشتغال ایجاد کنند.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید مأموریت خود در این زمینه را به درستی انجام دهد، عنوان کرد: متأسفانه این وزارتخانه مأموریت خود را به طور کامل و دقیق انجام نمی‌دهد و باید به جای آنکه به فکر صندلی‌های خالی باشد، مهارت دانشجویان را افزایش دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 287451
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار