خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/08/16 - 09:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جاسمی با اشاره به اظهارات نیچروان بارزانی:

مسائل موجود بین اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق با گفت‌وگو حل می‌شود/ ارزیابی مثبت از مواضع نیچروان بارزانی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع نیچروان بارزانی در تاکید بر حل مسائل بین اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق مثبت است.

سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اعلام آمادگی نیچروان بارزانی برای تحویل نفت و کلیه درآمدها اقلیم کردستان به دولت مرکزی عراق، اظهار داشت: در ابتدای مسائل پیرامون استقلال کردستان تاکید کردم که بارزانی نباید با طناب پوسیده آمریکایی‌ها به در چاه برود، زیرا معتقدم این پروژه از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی طراحی شده بود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدت زیادی طول نکشید تا مسئولان اقلیم کردستان از اقدام خود در راستای برگزاری همه پرسی استقلال کردستان پشیمان شوند، بیان کرد: این سرعت در بازگشت از تصمیم خود نیز جای شکر دارد، زیرا تداوم پرداختن به این موضوع سبب ایجاد ناامنی در منطقه می‌شد.



جاسمی با بیان اینکه عقلای قوم با یکدیگر تصمیم گرفتند و متوجه شدند که استقلال و همه پرسی به نفع کردستان نیست، متذکر شد: طرح استقلال کردستان از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا تهیه شد و این روندی که از سوی نیچروان بارزانی مطرح شده، باب مناسبی است تا اقلیم کردستان تقویت شود.



وی با بیان اینکه مسائل موجود بین کردستان و حکومت مرکزی عراق راهکار نظامی ندارد، افزود: اقلیم کردستان باید با همسایگان و دولت مرکزی تعامل مناسبی داشته باشد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی در اقلیم کردستان آماده ایجاد درگیری مسلحانه با دولت مرکزی عراق را داشتند ولی امروز نیچروان بارزانی معتقد است که مسائل بین اقلیم و بغداد راه حل نظامی ندارد، گفت: در حال حاضر نیز این تصمیم عاقلانه ‌است زیرا مانع از پیگیری مسیر نظامی می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 218049
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار