خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/08 - 11:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
ملکشاهی راد:

مدیریت جهادی در بازسازی مناطق سیل زده استان لرستان مشاهده نمی شود

نماینده مردم خرم آباد و دوره با انتقاد از روند بازسازی ها در مناطق سیل زده استان لرستان گفت: مدیریت جهادی در بازسازی مناطق سیل زده این استان مشاهده نمی شود.

محمدرضا ملکشاهی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلات مردم لرستان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و احتمال بارش باران و برف در استان لرستان، برخی از مناطق این استان و مردم درگیر مسئله سیل هستند و در خصوص اسکان، دارای مشکل هستند که دولت باید قبل رسیدن فصل سرما، به تمامی تعهدات خود عمل کرده و سرپناه لازم و ایمن را برای مردم سیل زده استان لرستان فراهم کند.



نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بارش باران و برف می تواند شرایط بسیار بدی را برای مردمی که از اسکان مناسب برخوردار نیستند، ایجاد کند و هم چنین این امکان وجود دارد که با بارش سنگین باران و برف مجددا در این استان سیل به وقوع بپیوندد و باعث خسارت های مالی و جانی مجدد شود که مسئولان باید در اسرع وقت فکری  برای این حل این موضوع کرده تا میزان خطران ناشی از احتمال وقوع سیل را کاهش دهند.



عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: البته اقداماتی در جهت بازسازی خانه ها، محله ها و مدارس توسط بنیاد مسکن و دولت انجام شده که قابل تقدیر است اما بسیاری از مناطق درگیر مسئله سیل هستند و باید قبل رسیدن فصل سرما شرایط اسکان مناسب برای مرددم سیل زده استان لرستان فراهم شود تا در زمان سرما دچار مشکل نشوند.



وزارت نیرو به تعهدات خود برای مقابله با سیل احتمالی در استان لرستان پایبند باشد



این نماینده مجلس در دوره دهم بیان کرد: متاسفانه وزارت نیرو به تعهدات خود در خصوص مقابله با سیل احتمالی در این استان عمل نکرده و اقدامات لازم را در خصوص رودخانه ها انجام نداده است که لازم است در شهرهای خرم آباد، چگینی و سپیدشت که سیل 27 پل را تخریب کرده است، شرایط را برای مقابله با سیل احتمالی فراهم کند.



عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس خاطر نشان کرد: هزینه های بسیاری را سیل بر دولت و کشور تحمیل کرده، اما علی رغم این موضوع دولت وظیفه دارد مشکلات مردم را حل کند؛ بنابراین می توان با مدیریت جهادی مشکلات را تقلیل داد که متاسفانه این نوع مدیریت در مناطق سیل زده مشاهده نمی شود و اگر این روند ادامه داشته باشد، زمستان سختی در انتظار مردم لرستان خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 288913
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار