خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/03 - 16:44
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : صحن
درازهی در نطق میان دستور:

محدودیت برداشت سوخت تنها در سیستان و بلوچستان تبعیض است

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس، گفت: برخلاف تمام استان‌های کشور برداشت سوخت محدود بوده و با وجود بعد مسافت طولانی نمی‌توان بیشتر از 250 لیتر برداشت کرد که خود نشان از تبعیض فاحش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدباسط درازهی نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: بنا داشتم در آخرین نطق اجلاسیه چهارم از اقدامات بزرگ و دستاوردهای ارزشمندی که دولت و مجلس با تعامل و همراهی یکدیگر برای حوزه انتخابیه‌ام انجام داده‌اند سپاس‌گزاری کنم.



نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی، افزود: قصد داشتم از خط انتقال گاز سراوان، تصویب راه‌آهن سراوان، ثبت ملی و جهانی کلپورگان، سهمیه‌های متعدد پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، تعرفه برق گرمسیری، برق رسانی گسترده و احداث نیروگاه برق، ارتباطات، فیبر نوری، آبرسانی،  دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، احداث جاده‌های بین شهری و روستایی، کارخانه خرما و سینا، استادیوم‌های ورزی و چمن‌های مصنوعی صحبت کنم.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افزایش ناگهانی قیمت بنزین محور نطقم را به این سمت هدایت کرده که مطالبه روز ملت ایران است، می‌گویم تا در تاریخ ثبت شود که چرا و چگونه دولت بدون مشورت با مجلس در شب جمعه و بدون جلب نظر مردم و اغناع نمایندگان آنها این کار را بدون آمادگی اجتماعی و عدم ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای مورد نیاز انجام داد.



وی، گفت: مگر امام خمینی(ره) نفرمودند که مجلس در راس امور است، مگر قرار نبود در جامعه پول پاشی نشود زیرا تورم زا است و فشار بر قشر متوسط و ضعیف بیشتر می‌شود، مگر قرار نبود بر اساس قانون با مصوبه مجلس در بودجه سنواتی و به صورت تدریجی قیمت بنزین افزایش داده شود.



درازهی، تصریح کرد: جلب نظر مردم و حمایت نخبگان مقدمه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین بود که مجهول واقع شد و امروز نیاز است دغدغه‌های اغشار مردم در همه استان‌ها شنیده شود به ویژه پهناورترین استان کشور سیستان و بلوچستان که از کمترین امکانات و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی برخوردار نیست، مسافت از شمال تا جنوب استان یک هزار و 200 کیلومتر است که راه آهن قطار، مترو و ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری وجود ندارد.



نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کل استان سیستان و بلوچستان تنها یک پمپ CNG وجود دارد و جای تعجب است که سهمیه خودروهای دوگانه سوز در این استان نیز ماهانه 30 لیتر است، افزود: برخلاف تمام استان‌های کشور برداشت سوخت محدود بوده و با وجود بعد مسافت طولانی نمی‌توان بیشتر از 250 لیتر برداشت کرد که خود نشان از تبعیض فاحش است.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا کنون مرکز استان سیستان بلوچستان گازرسانی نشده است، عنوان کرد: چندین وزیر آموزش و پروش قول اجرای طرح رتبه بندی معلمان، آموزش زبان‌های بومی و محلی در آموزش و پرورش، رفع مشکلات نهضتی‌ها و خرید خدمات را داده بودند اما اقدامی نشد و امروز معلمان نجیب زیر فشارهای اقتصادی قرار دارند و کسی نیست که صدای مظلومیت آنها را بشنود.



وی با بیان اینکه از رئیس جمهور قویا درخواست می‌کنم تا در زمینه عدالت اجتماعی، حقوق شهروندی، ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم کردن نیازهای اولیه مردم در استان سیستان و بلوچستان به ویژه  در حوزه انتخابیه اینجانب اقدام جدی و عاجل کند، تصریح کرد: توسعه شبکه ریلی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در تمام شهرستان‌های استان بعد از افزایش قیمت بنزین بعد از افزایش قیمت بنزین از مطالبات جدی و نیازهای فوری مردم است.



درازهی با تاکید بر اینکه اتمام پروژه گازرسانی ، احداث سکوها و پمپ‌های گاز CNG و اجرا و اتمام سایر پروژه‌های نیمه تمام از جمله خواسته‌های مهم مردم استان است، عنوان کرد: راه اندازی و استفاده از ظرفیت حداکثری فرودگاه‌های استان به ویژه فرودگاه سراوان، ساماندهی مرزهای استان و تبدیل آنها به فرصت واقعی برای مرزنشینان، صدور مجوز تردد خودروهای پلاک موقت چابهار در سراسر استان، استخراج از معادن، انتقال آب دریا و حمایت از نیروهای توانمد استان به ویژه قوم بلوچ بر مبنای شایسته سالاری درخواست به حق مردم حوزه انتخابیه‌ام است.



نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی، گفت: به رئیس جمهور و وزرای اقتصاد، کشور، امور خارجه، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان‌های گمرک و راهداری در خصوص عدم توجه و پیگیری ارتقا مرز سراوان به مرز رسمی و بین المللی جهت ترانزیت قانونی کالا و انسان با توجه به پیگیری‌های مستمر و مکرر اینجانب.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه به وزیر نفت تذکر می‌دهد، امروز کدینگ دیوار سختی است که مردم حوزه انتخابیه و استان را به شدت اذیت می‌کند، ادامه داد: آقای رئیس جمهور و وزیر محترم اقتصاد و دارایی ما مسلمانیم و قرآن که کلام پروردگار است اعتقاد و ایمان داریم که می‌گوید ربا جنگ با خداست که متاسفانه نیمی از اقتصاد کشور بر پایه ربا و نزول بنا نهاده شده و جمع کثیری از مردم هیچگونه فعالیت اقتصادی نداشته و تنها مبلغی را در بانک پس انداز و ربا خواری می‌کنند، این خطر بزرگ امروز امت اسلامی را بیشتر از هر استکبار و استعماری تهدید می‌کند. بانکداری اسلامی باید سر لوحه قرار بگیرد و از مجلس درخواست می‌کنم در این امر مهم و الهی مطابق شریعت اسلامی پیشگام باشد.



وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی ارتقاء راه‌های استان از فرعی به اصلی، اتمام باند دوم سراوان- خاش- زاهدان و راه‌های روستایی باید جزء دستور کارها قرار بگیرد، مردمی که پشتیبان واقعی نظام هستند و خود شاهد بودید در اغتشاشات اخیر استان سیستان و بلوچستان با همه فقری که دارد به عنوان امن ترین استان کشور معرفی شد.



درازهی با تاکید بر اینکه از حمایت‌های بی دریغ مجلس و دولت به حوزه انتخابیه من و حمایت نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی به ویژه سپاه پاسداران در خصوص ایجاد بهترین امنیت در استان و برادران بسیجی بلوچ که بار سنگین و ارزشمند مرز را بردوش گرفته‌اند سپاس‌گذارم و برایشان آرزوی صحت ، سلامت و سربلندی دارم و هفته بسیج را خدمت بسیجیان تبریک می‌گویم.



نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: از همه شما دعوت می‌کنم تا در نوروز سال جدید در سراوان میهمان مردمی میهمان نواز باشید و از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های ارزشمند تفریحی و گردشگری منطقه دیدن کنید./



پایان پیام

  • کد خبر : 291612
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار