خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/24 - 11:45
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
آبرامیان مطرح کرد:

لزوم آغاز جهاد جدید در حوزه مبارزه با فساد و تحقق عدالت همزمان با دهه پنجم انقلاب

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعتقاد دارد اکنون که نهال نظام اسلامی تنومند شده، زمان آن فرارسیده تا جهاد جدیدی در حوزه مبارزه با فساد و تحقق عدالت شروع شود.

ژرژیک آبرامیان در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن اشاره به اهمیت تحقق مولفه عدالت و مبارزه با فساد بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: انقلاب اسلامی کشورمان از نظر فلسفه و ایدئولوژیک پدیدی جدیدی در جهان دو قطبی بود که ماهیت دینی را بیان می کند.



برخی افراد جایگاه هایی را بدست آوردند اما شعارها و ارزش های انقلاب را فراموش کردند



نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که برخی افراد جایگاه هایی را بدست آوردند اما شعارها و ارزش های انقلاب را فراموش کردند.



وی ادامه داد: هم اکنون بالاترین فسادی که در کشورمان مطرح می شود، فسادی است که از سوی افراد مذکوری است که بعضا در جایگاه های حساس جا خوش کرده اند.



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته مورد هجمه قرار گرفت و مشکلات متعددی را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: اما اکنون که نهال نظام اسلامی تنومند شده، وقت آن رسیده که به درون نیز نگاه جامعی انداخته شود تا به ارزش ها و فلسفه انقلاب بازگردیم که در دیدگاه رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) وجود دارد.




  • بیشتر بخوانید؛



بررسی اموال مسئولان موجب تحقق مولفه عدالت و مبارزه با فساد خواهد شد



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در انقلاب خاکریزهای متعددی را فتح کرده ایم و اکنون زمان اصلاحاتی است که مبارزه با فساد یکی از آنها مسحوب می شود، خاطرنشان کرد: اگر به این امر رسیدگی شود حتما شاهد رخدادهای خوبی در دهه پنجم خواهیم بود. بنابراین داعیه داران خدمت به مردم باید پا پیش بگذارند و در این راه جهاد جدیدی را شروع کنند.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» در خصوص عدالت و مبارزه با فساد آمده است این دو لازم و ملزوم یکدیگرند.فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی، توده‌ی چرکین کشورها و نظامها و اگر در بدنه‌ی حکومتها عارض شود، زلزله‌ی ویرانگر و ضربه‌زننده به مشروعیّت آنها است؛ و این برای نظامی چون جمهوری اسلامی که نیازمند مشروعیّتی فراتر از مشروعیّتهای مرسوم و مبنائی‌تر از مقبولیّت اجتماعی است، بسیار جدّی‌تر و بنیانی‌تر از دیگر نظامها است.



وسوسه‌ی مال و مقام و ریاست، حتّی در علوی‌ترین حکومت تاریخ یعنی حکومت خود حضرت امیر‌‌المؤمنین (علیه‌السّلام) کسانی را لغزاند، پس خطر بروز این تهدید در جمهوری اسلامی هم که روزی مدیران و مسئولانش مسابقه‌ی زهد انقلابی و ساده‌زیستی میدادند، هرگز بعید نبوده و نیست؛ و این ایجاب میکند که دستگاهی کارآمد با نگاهی تیزبین و رفتاری قاطع در قوای سه‌گانه حضور دائم داشته باشد و به‌معنای واقعی با فساد مبارزه کند، بویژه در درون دستگاه‌های حکومتی./



پایان پیام

  • کد خبر : 277798
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار